Gå til innhold

PSU går varm

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner med å ramse opp systemet:

ASUS IS7, 3,2Ghz prescott, 1stk HDD, Gainward 6800LE/GeForce4 Ti4800SE(kjører nå med sistnevnte for å teste) ellers står kabinettet helt åpent, romtemp 22grader.

Case: Kjørte først med chieftech 360W, og minnes da å ligge mellom 38-40+grader, men så plutselig en dag hørte jeg en pipelyd i headsettet og SISsoftware Sandra visste 70grader på power aux! Dette førte til at pcen slo seg av under belastning. Monterte da en vifte på 6000rpm som blåste lufta ut av strømforsyninga, klarte da å kjøre med et nødskrik. Uansett konkluderte med strømforsyninga nærmet seg døden og bestile ei NorthQ 400W, som jeg monterte for 3timer siden nå. Men tror du ikke problemet var der fremdeles, 70grader og pipelyd. Fra begynnelsen tenkte jeg kanskje at prescott+6800 ble litt heavy, så jeg nappa det ut og satt i geforce4 kortet uten at det hjalp noe..

Noen tips her om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar et "wild guess" her, for kanskje er det ikke er psu-tempen sandra leser, men en annen temp. Kanskje kjølinga på nordbrua de er løs. Du kan jo alltids kjenne bak på strømforsyningen din og kjenne på lufta som kommer ut...skjønner det ikke går like lett på den nye psu'en din da.

Lenke til kommentar

Muligens, uansett kunne ikke kjenne noe galt med nordbruvifta, lufta kjentes også normal ut. Lufta fra ut fra strømforsyninga kjentes heller ikke så gal ut, noe varmere under belastning, men 70grader burde vel kjennes? Sørbrua var derimot bra varm, men da tar man jo også direkte på chippen. Ikke vet jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Tror nok de 70 gradene kommer fra mosfetene rundt cpu, disse blir veldig varme under load. Men disse skal også tåle veldig høye temparaturer.

Hvor kommer pipelyden fra?

Du har nok rett, går jeg lenger ned på mainboardinfo står det et utropstegn om at mainboard temp is to high. Får en pipelyd i hodetelefonene. Nå skal det sies at jeg hadde en intel 2,4b før. Kanskje bedre luftstrøm i kabinettet vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...