wunderbaum Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har et stort problem med maskinen min. Den rebooter seg når jeg ikke er aktiv på noen timer Den har aldri vært sånn før, og jeg har ikke virus heller. Har heller ikke satt den til å reboote eller skru seg av i hverken BIOS eller andre steder. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Noen programmer du kjører? Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Jeg kjører BitTorrent, MSN, Norton Antivirus og Nvidia Desktop Manager. Det er det eneste som kjører når jeg ikke er tilstede. Er veldig irriterende egentlig, for jeg blir liksom aldri ferdig med ting.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har du sjekket at den ikke er full av støv? Støv samles opp over tid, hindrer luftgjennomstrømming, CPU / PSU går varm. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hmmmm... Kan sjekke i morra, for da er den mest sannsynlig nede igjen Men luftgjennomstrømningen skal det ikke være no problem med nå, for jeg har klart å ødelegge sidedøra, så den står åpen.. Må få vekk støv et par ganger i uka da Kan alltids sjekke om de supre strømpene til morra mi er tette sånn at viftene har en stor jobb foran seg Gadd ikke bestille støvfilter, så da blei det strømpene til'a mor Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Er andre som har problemer med bittorrent. Mulig det kan være grunnen? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 ram kansje. har den alltid vert sånn? det høres nemli ut som problemene jeg hadde med en defekt ram brikke. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hmmm... Men hvorfor reboote seg bare fordi en ram brikke er defekt? Har ikke noen defekte heller. Står at jeg har 1024MB ram både når jeg booter, og når jeg sjekker i Windows.. Er andre som har problemer med bittorrent. Mulig det kan være grunnen? Det tror jeg ikke. Har brukt BitTorrent lenge, og det har først blitt sånn i det siste. Skjedde heldigvis ikke i natt da Tok ut kontakta til displayet mitt Kanskje strømforsyninga er litt for liten til: dvd brenner, cd brenner, frontpanel, display, hovedkort, 2 hdd, diskettstasjon (som alikevel ikke funker) og 6 80x80 vifter? Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hmmm... Men hvorfor reboote seg bare fordi en ram brikke er defekt? Har ikke noen defekte heller. Står at jeg har 1024MB ram både når jeg booter, og når jeg sjekker i Windows.. At BIOS og Windows sier du har 1024 MB minne betyr ikke at minnet er 100% i orden. Jeg hadde et grensetilfelle for en tid siden. Det tok litt tid å finne. Prøv Memtest86. Last ned, pakk ut til diskett og boot fra disketten. Minnet blir testet oppetter veggene i ca. 1/2 til 2 timer. En frisk pc skal ikke produsere en eneste feil. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det er jo og evt. bare å teste med Prime95.. det tester både minnet og CPU. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Tofus: Hvis du har lest den siste posten min før denne, så ser du at diskettstasjonen ikke funker Har heller ingen disketter siden diskettstasjonen ikke funker. Alle diskettene jeg hadde har jeg solgt til en kamerat for en snusboks Men den tuller ikke nå lengere da, etter at jeg fjernet noen kontakter som ikke er i bruk.. De lå med kontakten opp mot undersiden av HDD som OS ligger på. Kan det være en grunn? Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Tofus: Hvis du har lest den siste posten min før denne, så ser du at diskettstasjonen ikke funker Har heller ingen disketter siden diskettstasjonen ikke funker. Alle diskettene jeg hadde har jeg solgt til en kamerat for en snusboks Men den tuller ikke nå lengere da, etter at jeg fjernet noen kontakter som ikke er i bruk.. De lå med kontakten opp mot undersiden av HDD som OS ligger på. Kan det være en grunn? Doh! En dag lærer jeg kanskje å lese alt før jeg skriver svar. Jaja, hvis den funker nå så skader det vel ikke å prøve? Det var også et forslag om å teste med Prime95 her? Får håpe memtest-folka finner en annen implementasjon snart, det begynner å bli langt mellom diskettstasjonene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Får håpe memtest-folka finner en annen implementasjon snart, det begynner å bli langt mellom diskettstasjonene. Tror det er en stund siden de faktisk gjorde det. Brenn en CD fra det ISO imaget man kan laste ned. Hvis man heller bruker Ultimate Boot CD så får man Memtest og mye annet snacks. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Da har jeg prøvd det, og jeg har fortsatt 1024MB ram.. Begynner å gå meg på nervene at den starter på nytt hele tiden Har faktisk lurt litt på om det er dvd brenner'n som gjør det, for det var etter at jeg installerte den at maskinen begynte å tulle.. Får kjøpe nytt HK og CPU om ikke lenge.. Bare vente til etter jul, siden det er endel julegaver å handle + at jeg skal feire i DK.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå