Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ruter med Bandwith managment, linksys?

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser det er mange som roser linksys opp i skyene her, og leste samtidi at det er en firmware fra Sveasoft med "Bandwith Managment" så tenkte jeg *ahh midt i blinken* da det var nettopp router med "Bandwith Managment" jeg var ut etter da hun i hybelen vår skal kobles til 3mbitn fra NGT oxo.

Men er det noen som har testet denne firmwaren og evnt. testet hvordan denne "Bandwith Managment" greia fungerer?

Edit: Denne jeg tenkte på:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11303

Endret av -HugiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det noen som har testet denne firmwaren og evnt. testet hvordan denne "Bandwith Managment" greia fungerer?

Edit: Denne jeg tenkte på:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11303

Den funker greit nok til IP-telefon men den er ikke så voldsomt avansert, hva trenger du? Den modellen du linker til bør du ikke kjøpe, velg en WRT54GS som er den nye modellen av disse med mye større minne og lagring noe som er viktig hvis du vil bruke mer fancy firmware i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det jeg skal bruke den er til deling av NGT 3mbit, vi er nå 2 maskiner tilkoblet, men blir 3 når hun i hybelen blir tilkoblet. Å når hun blir det har jeg ikke kontroll på bruken når jeg spiller osv så vil ikke ende opp med høy ping osv. Leste på ett amerikansk/engelsk forum at http://www.sveasoft.com/ hadde firmware til linksys med Bandwith managment slik at jeg kan sette begrensning på hastigheten hennes, og har enda ikke funnet andre routere som har bandwith managment til en billig penge... Pr i dag har jeg bare en smc 5 port 10/100mb switch... Finnes det evnt en billig "vanlig" router for kabelnettverk som har bandwith managment?

phahh ble rotete men shit au...

Lenke til kommentar
Det jeg skal bruke den er til deling av NGT 3mbit, vi er nå 2 maskiner tilkoblet, men blir 3 når hun i hybelen blir tilkoblet. Å når hun blir det har jeg ikke kontroll på bruken når jeg spiller osv så vil ikke ende opp med høy ping osv. Leste på ett amerikansk/engelsk forum at http://www.sveasoft.com/ hadde firmware til linksys med Bandwith managment slik at jeg kan sette begrensning på hastigheten hennes, og har enda ikke funnet andre routere som har bandwith managment til en billig penge...

Du kan bare prioritere, ikke sette faste kvoter eller minimum båndbredde pr IP.

Dette kan hende kommer i neste utgave av Svasoft-firmwaren.

Lenke til kommentar
Kan du ikkje bruke netlimiter. Med det programmet kan du i det minste begrense kapasiteten som internett bruker på hver maskin, men det er kanskje en litt primitiv løsning?

Trur ikke hun i hybeln blir så happy for det nei, dessuten har jeg ingen kontroll på om hun endrer på verdiene...

Men en annen ting. er det noen forskjell på "WRT54GS-EU" (fra efast.no) og "WRT54GS" (fra microplex)

Lenke til kommentar

Den funker greit nok til IP-telefon men den er ikke så voldsomt avansert, hva trenger du? Den modellen du linker til bør du ikke kjøpe, velg en WRT54GS som er den nye modellen av disse med mye større minne og lagring noe som er viktig hvis du vil bruke mer fancy firmware i fremtiden.

Har du oversikt over hvor mye minne, samt hvilken CPU etc det finnes i den nye boksen kontra den gamle boksen?

Lenke til kommentar
Har du oversikt over hvor mye minne, samt hvilken CPU etc det finnes i den nye boksen kontra den gamle boksen?

Fra Sveasoft sitt forum, skrevet av en av de som jobber med denne firmwaren:

There are only 3 differences in the hardware between the G 2.0 and the GS. The GS has:

* the SpeedBooster chip (not too useful)

* 2x the flash space: 8MB instead of 4MB (will be quite useful later)

* 2x the RAM: 32MB instead of 16MB (more RAM is always good)

Other then that, they are the same (yes, they even use the exact same CPU). I would say that there was a ton more you could do with the GS over the G (just look at Nikkis' build).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...