Gå til innhold

PC dreper skjermkort?

Trazor

Anbefalte innlegg

På PCen min hadde jeg et radeon 9800 (AGP) skjermkort, som plutselig sluttet å funke mens PCen stod på. Fikk BIOS feil lyd (en lag og to korte "støt")Har prøvd å ta det inn og ut, men ingenting hjelper, så jeg ser på det kortet som tapt.

Deretter satte jeg inn et Geforce2 MX200 kort (PCI), som fungerte greit en liten stund, men så skjedde det samme som Radeon kortet, med det unntak av at hvis jeg tar det fysisk ut og inn igjen, så fungerer det...

Hva kan være grunnen? PCen har funket feilfritt i 6 måneder, helt til nå. Det skal sies at jeg har en q-tec 360W PSU, og jeg har hørt mye negativ om det. Kan det være årsaken?

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal sies at PCen er bra overklokket også, fra AMD 2.8+ til ca 3.3+ (hvis det er noe som heter det, kjører på ca 2300mhz) og har hørt om at AGP portens frekvenser kan tulle det til hvis man ikke gjør det riktig. (Er ikke helt inni det med overklokking, men jeg har ikke økt multipliern, men frekvensen)

Men som sagt har denne PCen funket tilfredsstillende i 6 måneder nå (4 mnd overklokket) , litt rart at det sånn plutselig skal skje.

Lenke til kommentar

Har Abit NF7-S v2.0 og etter hva jeg har forstått så er låsen på. FSB er på 185 og multiplieren er på 12.5 eller 13.

Som sagt har den fungert som en drøm i 4-5 måneder nå i overklokket tilstand, jeg har også overklokket selve skjermkortet (til XT hastigheter)

Lenke til kommentar

Har nå sett nærmere på kortet, og så at det hadde dennet seg noe grønt\svart stoff på den ene av de tappene som går ned i AGP porten. Har fått det av og skal prøve kortet senere.

Hva er denne gørra? Ser litt av det nede i AGP porten også, noen som har en ide på å få fjernet det? Kan det være "brent" pga av overklokking?

Lenke til kommentar

Jaja, nå har jeg vasket kortet og AGP porten med vann og isopropanol, og det funker... ( i allefall for øyeblikket...)

Det viser seg at det har korrodert i selve porten og på kortet! Aner ikke åssen det kan ha skjeddd, har hatt en lekkasje i vannkjølingen for mange herrens måneder siden, men kan det være det som er årsaken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...