svalbard Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei.. Har nettopp satt sammen en ny data til en kompis og har et problem. Problemet er at når jeg starter pc fungerer alt. Men når jeg restarter slår den seg av og vil ikke starte opp igjen. Etter mangen (ca 5-7) "slå av og på" så kommer jeg inn i windows igjen og alt fungerer fint. Etter jeg har restartet maskinen slår alt seg på og fungerer men ikke noe bilde på skjermen, eller at alt bare slås seg automatisk av. Har og prøvd å sette ram'en i en annen slot, koble fra alt det "unødvendige", retstarte CMOS uten at det hjelper. Maskinen består av følgende: - AMD 64 3200+ - MSI K8N Neo Platinum - 512MB standard PC3200 - Samsung 80GB S-ATA - 9600Pro Advantage - Win XP Pro SPII - Q-Tech Kabinett - F/S 350W PSU - MSI DVD-ROM Tror ikke det var mer å komme med. Håper på hjelp Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har du koblet til begge strømkontaktene til hovedkortet? Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det kan også være ramen, det hovedkortet er veldig kresent. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ja, har koblet til begge. Lurte og på om det var minnet, men siden den kommer inn i windows av og til så tror jeg ikke det. Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 prøv å starte uten ram og se om du får samme "feil" så får du i hvertfall vite om det er rammen som fucker.. ellers ville jeg kjørt default bios og sett om det hjalp noe spesiellt. Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Svaret ligger kanskje her : - Q-Tech Kabinett Dette kabinettet har Q-Tech strømforsyning som mildt sagt er ræ**a! Vil anbefale deg på det sterkeste å bytte både PSU og kabinett til noe bedre! Kabinettet er noe av det dårligste jeg har bygd PC i både med tanke på plass, kvalitet, støy og PSU. Med AMD64 3200+, 512Mb RAM, 9800Pro og en HD er det mer enn nok med 350W. Problemet er bare at fordelingen mellom 5V og 12V belastningen er feil og at Q-Tech PSU'ene faktisk i virkeligheten er LANGT unna å levere det de lover.... Det finnes MANGE tråder om Q-Tech strømforsyninger med rapporter om hvor dårlige disse er, bruk SØK funksjonen så finner du helt sikkert masse! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Svaret ligger kanskje her :- Q-Tech Kabinett Dette kabinettet har Q-Tech strømforsyning som mildt sagt er ræ**a! Hvis du leser den 1. posten min så står det at jeg bruker en F/S 350W PSU som er en kvalitets PSU. Så tror ikke det er den.. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Fikk pc'en til å fungere fint i går, men nå har det begynt å tulle seg igjen. De samme problemene har kommet tilbake. Kan det være windows som lager den krøllen?? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Test ram brikkene med mem86 test, MSI liker Corsair, men ikke billig ram! Virus da? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke koblet til internett på den maskinen.. Men skal kjøre memtest for å se om det er minnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå