federal Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg trenger hjelp med mitt bash script.. Jeg prøver å lage en struktur der jeg gjør et søk etter filer med find-kommandoen, og hvis man ikke finner filer skal dette skrives på skjermen. I min villfarelse prøver jeg med if-struktur der jeg ikke får if-testen til å fungere. f.eks: if [ find $katalog -name $fil ] ; then #(Har ingen anelse om hvorden if-kriteriet skal bygges opp, bare eks...) find $katalog -name $fil else echo Søket ga ingen treff fi Det er altså på 1.linje problemet ligger..(tror jeg). Dette er mitt første møte med bash-script og er åpen for andre løsninger. Setter stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) The Linux Documentation Project Her kan du se litt ned på siden. Der finner du: Bash Guide for Beginners og Advanced Bash-Scripting Guide Disse kan nok være lurt å se på.. :-) EDIT: Tråd som omhandler det samme: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=325733 Endret 10. november 2004 av kakkle Lenke til kommentar
burre Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hihi Dette begynner å lukte skoleoppgave man test er ganske bra til å finne ut av en del tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå