lancaster Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei, skal kjøpe HK, minne og CPU, og det ender på følgende varer: S939 HK, (rundt tusing, blir nok ett MSI kort, virker som de har mye dill dall, jeg liker dill dall) AMD64 3500 Også skal jeg kjøpe en 512 mb ram brikke. Saken er denne, hvor mye vil jeg få ut av å kjøre dobbelt minne kanal? Jeg har en 512 brikke som jeg kjøpte nylig, pc3200, men, må jeg ha to like brikker, eller kan jeg f.eks. kjøre en, 1 gigs brikke, og en 512 brikke, eller må jeg ha to 512 brikker? I tilegg, hvor mye er det egentlig å tjene inn på å kjøre dobbelt? Har også sett i flere nettbutikker nå at det finnes to forskjellige 3500 cpu'er. De virker helt identisk, bare at den ene er litt dyrere (en hundrelapp eller no). Begge er boxed, så da lurer jeg veldig på hva dette kan være... Sett det hos komplett.no blandt annet. Alle svar mottas med takk. Hilsen Steffen Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Sjekk ut hos anandtech, de hadde en test hvor de testet single mot dual channel. Tror det var maks 5 bedre ytelse med dual elns. Og det var i spill. Skal du kjøpe s939 cpu nå så bør du passe på å få av de som er produsert på 90nm. Klokker mye bedre og utvikler mindre varme. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ja, men åssen identifiserer jeg dem hos nettbutikene? De skriver jo aldri hvilken versjon det er... Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hadde vært ganske behagelig å klokke den til 3800 hastighet....er jo bare 200 mhz....burde gå... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ja, men åssen identifiserer jeg dem hos nettbutikene? De skriver jo aldri hvilken versjon det er... 90nm har "BIBOX" i produsentens varenr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå