mortizz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Yo Har nettopp bestilt meg en LaCie 160GB P3 Ekstern Harddisk Firewire - 7200Rpm Design by F.A Porsche ekstern harddisk. Kjøpte den fordi jeg trengte en enkel måte å få overført store filer mellom skole og hjem.. Men til saken: På skolen bruker vi eMac med Mac OS X 10 Panther eller noe, og hjemme Windows XP. Hvilket filsystem burde jeg formatere disken til? Noe som funker greit på begge maskinene.. Har hørt at Mac har litt problem med FAT32 og det anbefales å formatere til et macfilsystem. Får jeg da til å bruke disken i windows? Hm. Få noen tips da! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Du kan jo partisjonere disken i to deler, og benytte NTFS/FAT32 på den ene og Mac på den andre. Har dessverre ingen peiling på Mac sånn ellers... :/ Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hm, ja.. Men, jeg har tenkt å bruke de samme filene på begge maskinene.. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Skal ikke være noen problemer, mac leser det meste hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 okey.. leste en plass på nettet at mac'en hadde problemer med å skrive til fat32 osv.. Hva med Windows da? Kan XP lese mac's filsystem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå