xhilerate Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kan det være en kombinasjon av minnebrikker og grafikkort? Fra ABITs dokumentasjon: AGP (Accelerated Graphics Port) connector supports AGP 8X/4X (0.8V/1.5V) mode (Sideband) device (AGP 3.0 Compliant). Legg merke til AGP 3.0 Compliant. For minnebrikker anbefales følgende: We suggest you install DDR SDRAM modules in series from DIMM3 to DIMM1 sockets. Altså, begynn å stte minnebrikkene i DIMM3 sporet osv til DIMM1. Max. 2 minnebrikker om de er PC3200 (DDR400), og de må være i DIMM3 og DIMM2 sporene. Følgende TWINMOS brikker er testet ok: DDR400 256MB TWINMOS TWINMOS TMD7608F8E50D 2.5 S-Non-ECC DDR400 512MB TWINMOS TWINMOS TMD7608F8E50D 2.5 D- Non-ECC -xhilerate- Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Altså, xhilerate, ikke uttal deg om ting du ikke er sikker på! AGP 3.0 = AGP8x AGP 2.0 = AGP4x Det er bare forskjellige måter å si det på, et hovedkort som støtter agp8x er bakoverkompatibelt med 4x, 2x og 1x Du kan blandt annet ta en titt her for "bevis"; http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/NF7/09.php Kortet støtter GF4 TI 4600 som er, hold deg fast, AGP8x! *oppgitt* Forsiktig nå, jeg er ikke usikker. Det står svart på hvitt at kortet er AGP 3.0 compliant. **********************'Quote: AGP 3.0 = AGP8x AGP 2.0 = AGP4x Det er bare forskjellige måter å si det på, et hovedkort som støtter agp8x er bakoverkompatibelt med 4x, 2x og 1x *********************** Det er direkte feil, ettersom 1x kjører på 3,3V i henhold til AGP 1.0. ABIT-kortet her har AGP-port i henhold til AGP 3.0 spesifikasjonen og støtter dermed ikke AGP 1.0 kort. Altså, et 8x kort er ikke bakoverkompatibelt med 4x/2x/1x med mindre den har en universell AGP-port. I spesifikasjonene til ABI støtter dette kortet 8x og 4x. IKKE 2x eller 1x. Men, grafikkortet må være i henhold til AGP 3.0 spesifikasjonene som sier 0,8V/1,5V. -xhilerate- Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 I henhold til ABIT betyr pipekodene som følger: 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly Altså, pipekoden klager på grafikkort/monitor i denne saken som beskrevet i første innlegg. Når så spesifikasjonene til hovedkortet er AGP 3.0, så er det ikke vanskelig å forstå at man må prøve med et nyere hovedkort. Minnefeil gir et annet pipemønster som beskrevet. -xhilerate- Lenke til kommentar
pri Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når så spesifikasjonene til hovedkortet er AGP 3.0, så er det ikke vanskelig å forstå at man må prøve med et nyere hovedkort. Du mener kanskje at han bør prøve et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei igjen Ja men jeg vet ikke hvilket type rambrikker jeg burde å velge nå... Har noen tips? Takker for svar Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når så spesifikasjonene til hovedkortet er AGP 3.0, så er det ikke vanskelig å forstå at man må prøve med et nyere hovedkort. Du mener kanskje at han bør prøve et nytt skjermkort? Jepp. SKriveleif. Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hei igjen Ja men jeg vet ikke hvilket type rambrikker jeg burde å velge nå... Har noen tips? Takker for svar Ikke velg minnebrikker nå. Prøv først med grafikkortet. Det kan være at dine minnebrikker går bra. Eliminasjonsmetoden. Jeg anbefaler grafikkortet først. Ellers, har du ingen kompiser du kan låne minnebrikker/grafikkort av? Det hadde vært enkelt å teste om noen kunne hjelpe deg med det. -xhilerate- Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Veldig mange råd her nå og folk svinger fort i meningene sine. Hvis jeg var deg så ville jeg sjekket minnebrikker og grafikkort selv, for å bli hundre prosent sikker. Du har sikkert, eller noen du kjenner har sikkert ett pci skjermkort som du kan teste med. eller ett helt nytt skjermkort (agp 8x) Hvis du får tak i pci kort og det funker så er det enten agp-porten eller skjermkortet som ikke fungerer. Og så kan du trekke sluttninger og prøve andre ting til du er sikker i din sak på hva som er feil. Hvis du skal tro på alt du hører på forumet så vil du bli gal i hodet. Men bruker man rådene man får her riktig, så er forumet gull verdt. Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hei igjen Ja men jeg vet ikke hvilket type rambrikker jeg burde å velge nå... Har noen tips? Takker for svar Ikke velg minnebrikker nå. Prøv først med grafikkortet. Det kan være at dine minnebrikker går bra. Eliminasjonsmetoden. Jeg anbefaler grafikkortet først. Ellers, har du ingen kompiser du kan låne minnebrikker/grafikkort av? Det hadde vært enkelt å teste om noen kunne hjelpe deg med det. -xhilerate- Jeg har allerede lånt en RAM-brikke og testa, og pipekoder kommer! Det er en Infaron merke eller noe, det er ihvertfall ikke TwinMOS. Problemet er der ennå. Jeg er 100 % sikker på at den rambrikka funker fordi den har jeg prøvd i 2 PCer allerede. Dermed er det klart at det er skjermkortet eller noe i området der. Skjermen funker fint med 3 PCer jeg har testa det med! Så det er skjermkortet da? Eller hovedkortet? Tusen takk for at dere gidder å hjelp. Jeg er hjertlig takknemlig. Mvh pavlion. EDIT: RAM-brikkene ble testa i alle tre slota og jeg pressa så langt ned som det gikk. Presser jeg hardere går den gjennom hovedkortet Endret 12. november 2004 av pavlion Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Altså, xhilerate, ikke uttal deg om ting du ikke er sikker på! AGP 3.0 = AGP8x AGP 2.0 = AGP4x Det er bare forskjellige måter å si det på, et hovedkort som støtter agp8x er bakoverkompatibelt med 4x, 2x og 1x Du kan blandt annet ta en titt her for "bevis"; http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/NF7/09.php Kortet støtter GF4 TI 4600 som er, hold deg fast, AGP8x! *oppgitt* Forsiktig nå, jeg er ikke usikker. Det står svart på hvitt at kortet er AGP 3.0 compliant. **********************'Quote: AGP 3.0 = AGP8x AGP 2.0 = AGP4x Det er bare forskjellige måter å si det på, et hovedkort som støtter agp8x er bakoverkompatibelt med 4x, 2x og 1x *********************** Det er direkte feil, ettersom 1x kjører på 3,3V i henhold til AGP 1.0. ABIT-kortet her har AGP-port i henhold til AGP 3.0 spesifikasjonen og støtter dermed ikke AGP 1.0 kort. Altså, et 8x kort er ikke bakoverkompatibelt med 4x/2x/1x med mindre den har en universell AGP-port. I spesifikasjonene til ABI støtter dette kortet 8x og 4x. IKKE 2x eller 1x. Men, grafikkortet må være i henhold til AGP 3.0 spesifikasjonene som sier 0,8V/1,5V. -xhilerate- Der sa jeg feil ja, ser det nå, skulle ikke stå 2x og 1x, men det er bakoverkompatibelt med 4x - ettersom 4x kort kjører på 1.5volt Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hmm ok takk for deres hjelp! Jeg har kjøpt dette kortet her: Får håpe det funker? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115010&cks=PRL Jeg sa ti broren min at jeg ville ha en nytt skjermkort og viste hvilken jeg ville ha og han kjøpte det han! Håper bare det passer med hovedkortet mitt ellers... er det synd i meg! Mvh pavlion Kanseller kjøpet! Dette grafikkortet støtter ikke AGP 3.0. Altså, ikke 0,8V. Du må kjøpe et AGP 3.0 kort, helst 8x, og med 0,8V. -xhilerate- Jeg fatter ikke hvorfor du så bastant påstår i denne tråden at man ikke kan bruke AGP 4X-utstyr på et hovedkort som støtter AGP 3.0. Det er jo direkte feil. Du må nok komme med linker til tankegangen din, den du leverte tidligere movbeviser jo faktisk det du sier.. Lenke til kommentar
salah Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Hmm ok takk for deres hjelp! Jeg har kjøpt dette kortet her: Får håpe det funker? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115010&cks=PRL Jeg sa ti broren min at jeg ville ha en nytt skjermkort og viste hvilken jeg ville ha og han kjøpte det han! Håper bare det passer med hovedkortet mitt ellers... er det synd i meg! Mvh pavlion Kanseller kjøpet! Dette grafikkortet støtter ikke AGP 3.0. Altså, ikke 0,8V. Du må kjøpe et AGP 3.0 kort, helst 8x, og med 0,8V. -xhilerate- Jeg fatter ikke hvorfor du så bastant påstår i denne tråden at man ikke kan bruke AGP 4X-utstyr på et hovedkort som støtter AGP 3.0. Det er jo direkte feil. Du må nok komme med linker til tankegangen din, den du leverte tidligere movbeviser jo faktisk det du sier.. Oki folkens, nå har jeg lest gjennom denne tråden 2 ganger, men ennå ikke fått med meg konklusjonen! Kan jeg bruke det skjermkortet jeg har bestilt? Hva kan eventuell være feil med min datamaskin? Jeg takker for alle svar Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Grafikkortet du har skal ha 3.3Volt Hovedkortet gir 1.5Volt Grafikkkortet du har bestilt går både på 1.5 og 3.3 volt Altså vil det funke Endret 13. november 2004 av ilstang Lenke til kommentar
salah Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Grafikkortet du har skal ha 3.0Volt Hovedkortet gir 1.5VoltGrafikkkortet du har bestilt går både på 1.5 og 3.0 volt Altså vil det funke Tusen hjertlig. Da venter vi til jeg har fått kortet, enten idag, eller mest sannsynligvis, på mandag Så skal jeg komme med beskjed om hvordan det gikk! Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hmm ok takk for deres hjelp! Jeg har kjøpt dette kortet her: Får håpe det funker? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115010&cks=PRL Jeg sa ti broren min at jeg ville ha en nytt skjermkort og viste hvilken jeg ville ha og han kjøpte det han! Håper bare det passer med hovedkortet mitt ellers... er det synd i meg! Mvh pavlion Kanseller kjøpet! Dette grafikkortet støtter ikke AGP 3.0. Altså, ikke 0,8V. Du må kjøpe et AGP 3.0 kort, helst 8x, og med 0,8V. -xhilerate- Jeg fatter ikke hvorfor du så bastant påstår i denne tråden at man ikke kan bruke AGP 4X-utstyr på et hovedkort som støtter AGP 3.0. Det er jo direkte feil. Du må nok komme med linker til tankegangen din, den du leverte tidligere movbeviser jo faktisk det du sier.. Det er ikke direkte feil, men det kan virke forvirrende. AGP 3.0 støtter grafikkort med 0,8V spenning og 1,5V "nøkkel". Derav 0,8V/1,5V. Men, så har vi noe som heter Universal AGP3.0 1,5V som betyr at nøkkelen fremdeles er 1,5V, men at spenningen kan være både 0,8V og 1,5V. Det er ikke alle hovedkort som kan kjøre 0,8V og 1,5V selv om de er AGP3.0. Det ser ut til at dette ABIT hovedkortet kan det, uten at jeg kan bekrefte det 100%. Derfor, når man kjøper nytt hovedkort, så må man sjekke AGP-spesifikasjonen. Det kan hende at man må kjøpe et nytt grafikkort når man bytter hovedkort. -xhilerate- Lenke til kommentar
zvein Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvis dere påstår at det ikke funker med det skjermkortet og det hovedkortet så må det være no feil hos meg for jeg kjører samme hovedkort pavlion og har Asus GF4 Ti4200 som er AGP 4X/2X, og det funker.. Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) EDIT: Sorry. Skreiv visst innlegg på feil sted..... Endret 16. november 2004 av pcmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå