RuneRG Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei. Er ute etter ett ekstrakamera, som skal brukes like mye inne som ute. Videodelen er uviktig. Fysisk størrelse, makro og brukervennlighet er prioritert. Hva bør jeg velge? Er det eventuelt andre kameraer som bør vurderes. IXUX 40, Sony DSCP 150? Er åpen for forslag. Mvh Rune Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Optio X har jeg ingen erfaring med, men Panasonic DMC-FX7 kan jeg trygt anbefale. Kameraet er ekstremt lite, raskt i bruk og tar gode bilder. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sony P150, Panasonic DMC FX7 og ixus40 er alle gode kameraer. Men hvor stor opløsning har du egentlig brug for? Sony P100 kunne jo spare dig nogle penge i forhold til P150... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Er visstnok ikke bare oppløsningen som er bedre på 150 i forhold til 100. Optikken skal være hakket bedre, og generell billedkvalitet også. Lenke til kommentar
RuneRG Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Hei. og takk for svar. En kompis av meg har akkurat fått IXUS 40, og det tar i mine øyne veldig bra bilder. 4M er sikkert bra nok for meg, men ser for meg at jeg har større muligheter med tanke på utsnitt osv. med ett 5M. Tror derfor jeg heller mer og mer mot FX7. Nå har jeg ikke sett FX7 i virkeligheten, men etter det målene sier, så er det ganske lik størrelse som IXUS 40. Stemmer det? Det er egentlig bildestabilisatoren i FX7 kameraet som virkelig lokker meg. Tips til hvor man kan få kjøpt dette, og til hvilken pris, tas imot med takk. [email protected] Rune Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 FX7 ser mindre ut enn ixus 40. Det er lavere og tynnere, men bittelittegranne lengre. Slik jeg har sett det, så er FX7 bedre på billedkvalitet enn IXUS'en, mens iXUS er bedre på video. Etter det du sier, så tror jeg fx7 ville bli det beste valget. Lenke til kommentar
RuneRG Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 OK. Det blir ett FX7. Videokamera har jeg, så videodelen er uinteressant. Da gjenstår det bare å finne ett sted som har FX7 på lager. Det er ikke like lett. Tips om butikker/ nettsteder som har, mottas fortsatt med takk. Rune Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Tips om butikker/ nettsteder som har, mottas fortsatt med takk. Har sendt deg mail :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå