Ultra_Fisk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hei, skal bygge meg et amd64system og trenger der for forslag til hk og minne. Vil gjerne har både hk(S754) og minne(1024MB) til ca 2500kr! Har sett på MSI K8N NEO Platinum Edition med Twinmos PC3200 1024MB Dual Pack Kit w/two PC3200 CL2.5 DDR Gi meg noen forslag! Endret 10. november 2004 av Ultra_Fisk Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg mener absolutt du burde gå for et 939-system istedet. Prisforskjellen er svært liten! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hvorfor? Utdyp svarene! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 MSI Platinium er et meget bra hk, både for sokkel 754 og 939. Ville ikke kjøpt TwinMOS ram til et MSI kort, MSI liker best Corsair. Legg litt mer penger i minne(det er viktig for systemet), og kjøp Corsair PC3200 S Value 512mbx2 Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hva med disse? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Av og til er det ikke nødvendig å utdype svarene...mange vet at 939 er bedre, men det som er nytt er at prisforskjellene har blitt såpass små...og de finner du ut ved å gå inn på en hvilken som helst webbutikk... ...om du ikke vet hvorfor 939 er bedre kan du enten bruker søkefunksjonen og bruke litt tid på å sitte deg inni det selv... men kort oppsummert så er 939 mer fremtidsrettet...om du kjøper et 939-system så er sannsynligheten større for at du slipper å kjøpe nytt hovedkort neste gang du skal oppgradere cpu'en... vh krister Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Av og til er det ikke nødvendig å utdype svarene...mange vet at 939 er bedre, men det som er nytt er at prisforskjellene har blitt såpass små...og de finner du ut ved å gå inn på en hvilken som helst webbutikk... ...om du ikke vet hvorfor 939 er bedre kan du enten bruker søkefunksjonen og bruke litt tid på å sitte deg inni det selv... men kort oppsummert så er 939 mer fremtidsrettet...om du kjøper et 939-system så er sannsynligheten større for at du slipper å kjøpe nytt hovedkort neste gang du skal oppgradere cpu'en... vh krister Utdyping av svar er en klar fordel som alle burde gjøre til en vane. Ja, jeg vet at det er liten prisforskjell. Jeg har søkt på forumet og vet endel om fordeler/ulemper, men bestemte meg likevel for å lage denne posten så folk kan si sine egne meninger og personlige erfaringer direkte til meg. Når du anbefaler S939hk, kan du ihvertfall foreslå et kort til meg, og kanskje si hvorfor du forslår akkurat det kortet? En viktig ting er at det skal være stabilt og funksjonelt, har solgt vannkjølingen så noe særlig med overklokking blir det ikke! Hvilket kort i de forskjellige socketene foreslår dere / og ram til kortet!? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med disse? Funker bra de ja, men jeg anbefaler Corsair TWINX1024-3200XL 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL fra Komplett.no. Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL Men de du hintet til er også gode rambrikker, mye bedre enn TwinMOS. La lommeboken bestemme for deg! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR Går ut fra du har CPU... Men det er en fordel å vente på Nforce4 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Utdyping av svar er en klar fordel som alle burde gjøre til en vane. Ja, jeg vet at det er liten prisforskjell. Jeg har søkt på forumet og vet endel om fordeler/ulemper, men bestemte meg likevel for å lage denne posten så folk kan si sine egne meninger og personlige erfaringer direkte til meg. Når du anbefaler S939hk, kan du ihvertfall foreslå et kort til meg, og kanskje si hvorfor du forslår akkurat det kortet? Joda, enig at utdypning stort sett er en fordel...men når det hver dag kommer massevis av poster om de samme tingene (f.eks. "hvilket skjermkort til 2k" og "754 vs 939") så blir det til at jeg bare poster en kort anbefaling slik at folk kanskje kan ta den med i sin vurdering... hadde jeg hatt et spesielt 939-hovedkort å anbefale så hadde jeg gjort det...siden jeg ikke har noen spesielle preferanser så vil det være like enkelt for deg å finne et som for meg! Tusen takk for svar! Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Setter utrolig pris på fler forslag og innspill! =] Lenke til kommentar
skyline Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vent på Nforce4, og ikke kjøp MSI (Unless you feel lucky) Jeg mener at å velge ett MSI hovedkort er et sjansespill, noen kan være heldige, andre ikke. Vurder heller ett kort fra Asus,Abit eller DFI. Og for all del ikke kjøp Twinmos brikker, twinmos funker generelt dårlig med Nforce2 og Nforce3. Corsair derimot er bra, det er også OCZ og Geil. Jeg mener at har du for lite penger til å kjøpe sikkelig hk og ram, bør du heller spare til du har råd til det. Det sparer deg for mangen bekymringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå