Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg skal bestille deler til pc på komplett.no ikveld. Det skal være en billig og bra pc som for det meste skal brukes til kontorbruk. Har sett litt på Intel celeron og konkurenten AMD sempron. Men hva ville dere anbefale meg å velge? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Sempron..... Celeron er svært svak. Duron 1600 er like sprek som Celeron 2400 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Begge vil dekke dine behov helt fint. Ta det som blir billigst Sempron..... Celeron er svært svak. Duron 1600 er like sprek som Celeron 2400 Den nye Celeron D er langt bedre enn sin forgjenger, og den klarer å konkurere helt fint med Sempron Endret 10. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Om du kjøper Sempron, vil jeg anbefale socket 754, ikke socket A Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 eXZire Skrevet 10/11/2004 : 20:17 Om du kjøper Sempron, vil jeg anbefale socket 754, ikke socket A Men den ble litt for dyr igjen da. Hva ville vert best av denne og denne? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 celeron er Ubrukelig. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 celeron er Ubrukelig. Prøvd Celeron D? Var ikke helt sikker på om den var litt bedre enn oldtime Celeron, så jeg ville ikke si noe bastant om at Sempron var sinnsykt mye bedre:P Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 celeron er Ubrukelig. Ikke Celeron D...... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 celeron er Ubrukelig. Det er nå å ta litt hardt i... Det er klart at det er ubrukelig for en hardcore gamer, men alle er da ikke det... Den nye Celeron D er da et nokså godt tilbud. Men det avhenger av hva man skal med maskinen... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kan ikke folk oppdatere seg litt, så de slipper å måtte komme med dumme utsagn som ikke stemmer. Den nye Celeron D er faktisk ikke så ille, og Sempron er vel en god konkurrent til dette. Hvis maksinen ikke trenger noe særlig prosessorkraft, er hovedkort, harddisk, minnekompatiblitet og ergonomiske ting viktigere enn prosentvis forskjeller på CPU. Gozarpz, hva annet har du satt opp på komponentlista som du tenker å kjøpe? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Som sagt skal den bare brukes til kontorarbeid(publisher, word, internett og mail++). Den skal også være billig, men fortsatt yte bra. Den skal også ha 512mb RAM, 80GB hd og DVD brenner, som allerede er valgt. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis du skal ha Sempron så må du sørge for at hket dit sin bios støtter den cpuen. Eller synes jeg det ville være bedre med den nye celeron. Funker sikkert fett den (Som de andre sier). Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Gå for Socket A, NF7 v2.0 får du for 500 kroner. Legg til en sempron, et Radeon 7000 skjermkort og de andre komponentene du allerede har valgt så har du en billig og god PC som vil yte fint til kontorarbeid Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Flere som har sine meninger og erfaringer de vil dele her? Er fortsatt litt forvirret. Men jeg tenkte på et hk med innebygd skjermkort til 500-700kr. Men jeg har ikke bestemt meg enda. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Flere som har sine meninger og erfaringer de vil dele her? Er fortsatt litt forvirret. Men jeg tenkte på et hk med innebygd skjermkort til 500-700kr. Men jeg har ikke bestemt meg enda. Som jeg sa lengre opp. Både Sempron og Celeron D er ok cpu'er, og de vil begge gjøre jobben helt fint. Så da blir det for deg å velge det rimeligste alternativet av de to. En ulempe med Sempron er at BIOS på hk'et du kjøper mest sannsynligvis må flashes, men dette kan sikkert butikken du kjøper hos hjelpe deg med Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 OK, jeg går for et radeon 7000, så får jeg finne meg et billig hk. Og så blor det Celeron D eller amd sempron. Maskinen trenger ikke mye prosessorkraft igrunn men den skal vere rask på å opne applikasjoner feks Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis pc en skal brukes utelukkende til kontorarbeid type word, så ser jeg ikke behovet for separat skjermkort idet hele tatt. det du må tenke på er om du ønsker å oppgradere systemet på et senere tidspunkt. da vil socket 754 være et bedre valg. jeg er ikke sikker på om Intels nyeste celeron kjører på samme hovedkort som de nyeste pentiumene men Celeron D bør absolutt vurderes hvis du IKKE går for AMDs socket 754. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Maskinen skal muligens bli oppgradert i fremtiden så derfor separat skjermkort. Jo intel hadde vert best visst jeg skulle oppgradert cpuen. Socket A er jo også på vei ut har jeg hørt. Muligens jeg går for intel, ja Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Om du skal oppgradere kan du bare glemme socket A. Og om du ikke har umiddelbare planer om oppgradering (innen 1 år) kan du nok også angre på en socket 478... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med å kjøpe Celeron D og klokke den opp i skyene. Den skal visst klokke utrolig bra i forhold til Sempron. Dette hovedkortet kan være et godt valg, evnt. dette (demo). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå