Gå til innhold

Sempron eller Celeron?

Gozarpz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge vil dekke dine behov helt fint. Ta det som blir billigst

Sempron.....

Celeron er svært svak.

Duron 1600 er like sprek som Celeron 2400

Den nye Celeron D er langt bedre enn sin forgjenger, og den klarer å konkurere helt fint med Sempron

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Kan ikke folk oppdatere seg litt, så de slipper å måtte komme med dumme utsagn som ikke stemmer. Den nye Celeron D er faktisk ikke så ille, og Sempron er vel en god konkurrent til dette.

Hvis maksinen ikke trenger noe særlig prosessorkraft, er hovedkort, harddisk, minnekompatiblitet og ergonomiske ting viktigere enn prosentvis forskjeller på CPU.

Gozarpz, hva annet har du satt opp på komponentlista som du tenker å kjøpe?

Lenke til kommentar
Flere som har sine meninger og erfaringer de vil dele her? Er fortsatt litt forvirret.

Men jeg tenkte på et hk med innebygd skjermkort til 500-700kr. Men jeg har ikke bestemt meg enda.

Som jeg sa lengre opp. Både Sempron og Celeron D er ok cpu'er, og de vil begge gjøre jobben helt fint. Så da blir det for deg å velge det rimeligste alternativet av de to. En ulempe med Sempron er at BIOS på hk'et du kjøper mest sannsynligvis må flashes, men dette kan sikkert butikken du kjøper hos hjelpe deg med

Lenke til kommentar

Hvis pc en skal brukes utelukkende til kontorarbeid type word, så ser jeg ikke behovet for separat skjermkort idet hele tatt.

det du må tenke på er om du ønsker å oppgradere systemet på et senere tidspunkt. da vil socket 754 være et bedre valg. jeg er ikke sikker på om Intels nyeste celeron kjører på samme hovedkort som de nyeste pentiumene men Celeron D bør absolutt vurderes hvis du IKKE går for AMDs socket 754.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...