laffen 123 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 skal bestille BenQ DW1620 løpet av kvelden men vilke plater skal jeg kjøpe + - hva er forsjellen og hva brukes de til . Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 -R dekker 99% av alle bruk +R funker til det meste så lenge det ikkje skal inni en Xbox.... Lenke til kommentar
laffen 123 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Takker for et veldig kjapt svar , flott side. Da går jeg for - plata Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 +R funker til det meste så lenge det ikkje skal inni en Xbox.... Ehh, + funker som faen i Boxxen det da (90 % av de) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Du burde gå for + Quote OC-freak: Hei, selv favoriserer jeg så klart DVD+R formatet, grunnet: Enklere og mer gjennomtenkt format = enklere for brennerprodusentene å implementere i brennerene = bedre implementert i brennerene = bedre brennekvalitet = bedre lesbarhet på platene og lenger levetid. +R virker også bedre på høyere hastigheter og kommer i høyere hastigheter raskere enn DVD-R og i nye formater raskere enn DVD-R. (Bare se for eksempel double layer som ikke finnes i DVD-R variant enda). Eneste bakdelene jeg ser med DVD+R er at platene har plass til 6Mb mindre data enn DVD-R. Samt at de er mindre kompatible enn DVD-R, men har du en brenner som støtter bitsetting snus dette til en fordel da DVD+R med bitsetting er bedre enn en DVD-R på kompatibilitet også. Konklusjon: Har du en brenner som støtter bitsetting - velg DVD+R til alt, både data og film. Med mindre du har bruk for de 6Mb mer med plass som DVD-R tilbyr Les gjerne denne artikkelen som er skrevet av en person som jobber hos en anerkjent brennerprodusent som støtter begge formater: http://www.cdfreaks.com/article/113 Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 det med bitsetting, gjør brenneren det av seg selv eller må du velge det noen plass i brenneprogrammet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har prøvd DVD+R og DVD-R i flere stasjonære DVD brennere. Har ikke opplevd problemer med -R noen steder, mens et par har nektet å godta +R (begge typene var Verbatim plater). De eldste stasjonære DVD brennerne som ikke støtter verken -R eller +R har gjerne firmwareoppgradering tilgjengelig for å få støtte for dette, men i mange tilfeller gjelder det kun -R. -R har altså bedre kompatibilitet, og greit hvis du skal bruke en DVD plate flere steder. Om +R er det lureste om du er sikker på at alt du kan komme over støtter +R, er godt mulig, men tror ikke det kan ha spesielt mye å si. Har sett tester som viser at +R har marginalt bedre lesbarhet (ses for øvrig kun i grafer, og ikke i praksis), men i det lange løp vil en god DVD+R kanskje vare et år lenger enn DVD-R (da tenker vi på plater som er garantert å vare i 15-20 år og lenger). Personlig bruker jeg kun -R da jeg vet at det virker omtrent over alt, og fordi DVD brenneren til faren min ikke er like glad i +R som i -R. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det følger med et program med din BenQ brenner der du kan sette bitesetting til DVD-ROM. da kan du brenne ut dvd+ plater som funker fint på dvd- lesere. og dvd+ funker heilt fint på xbox. før hadde xbox to typer dvd-rom, ein så funka bedre på dvd- og ein så funka på dvd+. men nå går det heilt fint uanz. jeg brenner i alle fall bare på +. og se ka OC-freak sa, han er kongen når det kommer til dette temaet. peewee Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Forskjellen er vel pga. at det er noen folk her i verden som ikke klarer å bestemme seg for en standard. Så derfor er det laget 2 av DVD. Les alt om DVD Her i denne guiden Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Feil ! Det finnes 3 standarder: DVD-R, DVD+R og DVD-RAM med diverse under varinater av type +RW -RW etc. Det ser ut til at DVD+R / +RW går seirende ut av kampen. DVD-RAM er nesten borte allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå