lceman™ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Til alle dere som trenger et godt program til å tegne elektriske skjemaer, her er en link til nedlasting av Eagle, et enkelt, greit og oversiktlig program for å tegne skjemaer, printkort etc. Eagle På samme siden kan du også finne masse informasjon og manual til Eagle. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det finnes et annet program også. Multisim 7 Dette bruker vi å¨skolen. Det er meget lett å bruke. Dette er ikke gratis, eller har vel ingen trail versjon da. Men anbelfaler det på det varmeste. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 bruker multisim selv... Er greit nok men ikke perfekt... Har å prøvd et som heter circuitmaker Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ørn skal vere det beste som er billig... Ole-Johan Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vi har brukt multisim til å tegne med.. Men nå påstår lærerne her at vi skal til med PC Schematic elns.. Alle i klassen fikk hver sin orginal cd med dette med seg hjem for å teste det også.. PC Schematic = Nei, takke seg til multisim.. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Multisim 7 samme her! Vi bruker MS 2001, det har en del bugs... så jeg bruker 7-eren på bærbaren... gav en kopi til elnikk læreren *smiske * , han ble i hvertfall overlykkelig, fremfor å måtte bruke 2001. PC-schematic (education ed) er noe møkk... fant ikke 2-polet bryter i flerlinjeskjema der en gang :!: Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vi bruker et program som heter orcad på skolen. er veldig greit og enkelt og bruke og man kan se om kretsene man har tegnet funker og greier Lenke til kommentar
codo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Med mindre mann har tilgang til Multisim på skole e.l. så blir det vel litt i dyreste laget for privatpersoner... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Personlig bruker jeg en litt oppgradert eagle, selv syntes jeg at kortene jeg kunne lage med trial versjonen ble litt i minste laget... men det er jo avhengig av hva man lager så Personlig har jeg prøvd diverse trial versjoner men har funnet alle enten mer eller mindre udugelige eller rett og slett bare tungvint (f.eks. når man ikke kan søke etter komponenter men må bla seg gjennom en lang liste synets jeg det er for mye forlangt )... har dog ikke prøvd multisim... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 på skolen jeg går er det noe som heter Proteus eller noe, hvis jeg ikke husker feil.. (er ikke elev, så jeg vet ikke) Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvordan får du installert eagle? Lenke til kommentar
noseh Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Vi bruker OrCAD på skolen. Nå skal det nevnes at det koster flere formuer (da snakker vi mange, mange tusen kroner), men det finnes gratis demoversjon (som vi bruker på skolen siden hver lisens er alt for dyr å kaste bort på oss) Programmet er laget for "de store gutta", så det er et veldig kraftig verktøy det egentlig er snakk om, selv om det er endel begrensninger i demo-versjonen. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg bruker et program som heter Electronics Workbench, synes det funker veldig greit og man kan også teste kretsene man har tegnet. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvordan får du installert eagle? Er ikke det bare å kjøre .exe filen som du kan laste ned herifra, dette er da gratis versjonen som har noe begrenset kort størrelse... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Veldig begrenset.. jeg skal prøve et annet nå.. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 trial versjonen ja... får jo ikke plass til en dritt mildt sagt... kunne lagd det litt større syntes jeg... Du kan evt. prøve EDWin XP (www.edwinxp.com), det er ganske tungvint å bruke til tider (ihvertfall i tilvenningsfasen...), er usikker på om det er tidsbegrensning eller hva slags begrensing det er på den trial versjonen men... inneholder mange muligheter ihvertfall for ditten og datten... (noe som gjør at det også er noe uoversiktelig før man blir vant til det...). Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Eagle 4.13? Mener det var trial versionen jeg brukte da jeg tegnet psuen jeg har jobba med, var da plenty av plass der? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Da må du ha kjøpt den eller gjort noe annet med den (*kremt*) for med engangs jeg slenger opp en dip 40 socket er jeg så godt tom for plass på trial versjonen... Lenke til kommentar
icer Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er det noen plass man kan laste ned flere typer brytere/IC-kretser ol.? Jeg har noen tegninger jeg fant på internett, men de inneholder oftest IC-kretser som ikke er lagt inn i MultiSIM.... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Smartdraw er forresten et annet bra og relativt lett forståelig program som man kan lage skjemaer med... men man kan ikke bruke det til å lage ferdige design for å lage kretskort... er ute i trial versjon men tror ikke man får med muligheten i den til å lage skjemaer.... må evt. oppgradere eller noe (tror det desverre koster litt...) Ofte pleier produsenten å legge ut libraries oppdateringer som man kan laste ned fra hjemmesiden men kjenner ikke så godt til multisim så vet ikke om de har det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå