Gå til innhold

Halo 2 ->Det er konge

Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg til å kjøpe det!  :dribble:

det er konge bra! skulle ønske jeg kunne klint innn noen screenshots så dere kunne se men jeg har ikke noe modda x-box( å ikke vil jeg ha det heller) så det blir umulig :(

Du trenger da ikke moddet xbox for det.

Derimot trenger du et VIVO-kort. :)

Lenke til kommentar

Huff. Jeg regner med jeg setter hodet litt frem for hugg nå, men jeg blir litt oppgitt. Finnes det ingen med et snev av kritisk sans?

Jo, HALO 2 er bra. På lydsiden noe av det aller, aller beste jeg har vært borti. Det ser bra ut også, men strengt tatt ikke fantastisk. Det er morsomt, men ikke så lenge...

Det er repetetivt, gameplayet er forholdsvis likt gjennom hele spillet, og det er _kort_!

Jo, om en spiller på de skumlere vanskelighetsgradene varer det litt lengre, men det er først og fremst fordi du må vente til at absolutt alt går riktig og du vet hvor alle fiendene kommer fra før du kommer deg til neste checkpoint, ikke fordi spillet er langt. I alle fall jeg synes det er temmelig kjedelig. Historien? Søt. Godt fortalt. Men ikke fantastisk, og slett ikke revolusjonerende.

Absolutt alle brettene holder deg fullstendig i handa, du har så godt som ingen valgfrihet, og selv om du opplever det langt sjeldnere enn i det første, så er det en del steder du ikke helt vet hvorfor i alle dager du løper denne eller denne veien, utenom at det er her det fortsatt er røde prikker på radaren. Det er også irriterende du enda mer enn i det første spllet blir tvunget til å bytte våpen kontinuerlig. Siden fiendene stort sett tåler mer enn i Halo1 bruker du mer ammunisjon (ja du kan unngå dette ved å snike og ved å slå og ved å sikte i hodet, men da er litt av moroa med et superkult våpen borte). Dermed må du hele tiden bruke våpnene du finner, og i alle fall for min del blir våpenbytte en litt for stor og viktig del av spillet.

For all del, Halo 2 er glimrende. Men det er ikke det beste fps spillet gjennom tidene, det er ikke det peneste spillet noensinne (ikke på konsoll heller), det er i det hele tatt ikke fullt så bra som mange skal ha det til. Det er godt håndtverk, noe som i seg selv er fint, men altså slett ikke noen revolusjon.

Lenke til kommentar
Huff. Jeg regner med jeg setter hodet litt frem for hugg nå, men jeg blir litt oppgitt. Finnes det ingen med et snev av kritisk sans?

Jo, HALO 2 er bra. På lydsiden noe av det aller, aller beste jeg har vært borti. Det ser bra ut også, men strengt tatt ikke fantastisk. Det er morsomt, men ikke så lenge...

Det er repetetivt, gameplayet er forholdsvis likt gjennom hele spillet, og det er _kort_!

Jo, om en spiller på de skumlere vanskelighetsgradene varer det litt lengre, men det er først og fremst fordi du må vente til at absolutt alt går riktig og du vet hvor alle fiendene kommer fra før du kommer deg til neste checkpoint, ikke fordi spillet er langt. I alle fall jeg synes det er temmelig kjedelig. Historien? Søt. Godt fortalt. Men ikke fantastisk, og slett ikke revolusjonerende.

Absolutt alle brettene holder deg fullstendig i handa, du har så godt som ingen valgfrihet, og selv om du opplever det langt sjeldnere enn i det første, så er det en del steder du ikke helt vet hvorfor i alle dager du løper denne eller denne veien, utenom at det er her det fortsatt er røde prikker på radaren. Det er også irriterende du enda mer enn i det første spllet blir tvunget til å bytte våpen kontinuerlig. Siden fiendene stort sett tåler mer enn i Halo1 bruker du mer ammunisjon (ja du kan unngå dette ved å snike og ved å slå og ved å sikte i hodet, men da er litt av moroa med et superkult våpen borte). Dermed må du hele tiden bruke våpnene du finner, og i alle fall for min del blir våpenbytte en litt for stor og viktig del av spillet.

For all del, Halo 2 er glimrende. Men det er ikke det beste fps spillet gjennom tidene, det er ikke det peneste spillet noensinne (ikke på konsoll heller), det er i det hele tatt ikke fullt så bra som mange skal ha det til. Det er godt håndtverk, noe som i seg selv er fint, men altså slett ikke noen revolusjon.

HVilket konsollspill har bedre grafikk enn Halo 2? Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay? Nei, det spillet bruker også normal mapping, som Halo 2 og Doom 3, men grafikken i Riddick har mer "jaggies" og aliasing enn Halo 2, som ser mye glattere ut. Også høyrere oppløsning på teksturene. Så hvilket spill mener du da har bedre grafikk enn Halo 2, på konsoll?

Lenke til kommentar

Når jeg snakker om penere mener jeg ikke bare teknisk sett, selv om HALO 2 også kan kritiserer for temmelig lave polygontall... Men uansett, dette er temmelig på siden av hva jeg mente å si. Vær så snill å ikke heng deg opp i alle detaljene. (Grafikk er en temmelig objektiv sak, men uansett har spill som fable, jet set radio future, COR og sikkert noen flere jeg ikke kommer på for øyeblikket, grafikk som jeg synes har gitt spillene mer. Samtlige ansikter i HALO2 ser kunstige ut, noe med at de de relativt avanserte overflatebehandlingsteknikkene mer fremhever enn oppveier det lave polygontallet, og ansiktene ser statiske når noen sier noe.

Men som sagt, det er ikke grafikken jeg har mest imot. Jeg håper du leste resten av innlegget mitt også. Kommentarer?

Lenke til kommentar

Jeg kan si et penere spill enn Halo 1 ihvertfall: Metroid Prime. Ikke kom å si imot, for det er bare dumt. Nå har jeg ikke spilt Halo 2, men Halo 1 hadde temmelig like ganger og grafkk innimellom og ikke noe spektakulær grafikk, mens Metroid Prime hadde masse detaljer og forskjeller på rom og ganger hele tida. Ikke si noe hvis dere ikke har spilt begge heller, for det er ikkenoe vits. Jeg digga Halo på co-op, men 1 player ble altfor likt hele tida. Ikke bli sure nå, jeg liker begge spill, men jeg må si at Metroid Prime slår Halo i grafikk og 1 player. Co-op deriomot hever Halo 1 over det meste, bare pga co-op er så mye morsommere enn 1 player

Nå gleder jeg meg som en julegris til å prøve både Metriod Prime 2 og Halo 2.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...