Gå til innhold

Flaskehals i GT6800-sys?

Anbefalte innlegg

hey!

Kammeraten min har bestemt seg for å kjøpe Dette skjemkortet, men jeg lurer meg på om resten av systemet blir en flaskehals..!

Han har dette sys:

XP 1900 (palmino..!)

MSI KT3-Ultra

512MB 333-minne

WD 120 GB Hdd+ 200GB hdd

GF-4 TI-4400

Chiefteh 340w strømforsyning

Blir dette en flaske hals??? Eller må han slenge seg på A64-bølgen og kjøpe Hk,prosessor og minne??

Pc'en brukes mest til å lage 3D-grafikk (3d-studio Max) og spill.

Takker for alle svar! ;)

-mE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey!

Kammeraten min har bestemt seg for å kjøpe Dette skjemkortet, men jeg lurer meg på om resten av systemet blir en flaskehals..!

Han har dette sys:

XP 1900 (palmino..!)

MSI KT3-Ultra

512MB 333-minne

WD 120 GB Hdd+ 200GB hdd

GF-4 TI-4400

Chiefteh 340w strømforsyning

Blir dette en flaske hals??? Eller må han slenge seg på A64-bølgen og kjøpe Hk,prosessor og minne??

Pc'en brukes mest til å lage 3D-grafikk (3d-studio Max) og spill.

Takker for alle svar! ;)

-mE

Jeg hadde ikke oppgradert til det, hadde prioritert cpu og hk/ram først. Socket 754/939... Uten tvil. Da er det morsommere å oppgradere senere..

Lenke til kommentar
Helt klart en ny CPU + hk.... KT3-ultra støtter kun 266 FSB.... dvs... opp til 2600+.... hadde kjøpt ett nyere socket A hk med 333 FSB... skjekk ut demovarer på www.komplett.no f.eks.

ja riktig... Det var noe sånnt jeg hadde i tankene at han måtte gjøre.

Fordi systemet hans VIL bli en flaskehals ikkesant? Ytelsesforbedringen blir kanskje laber...?

Lenke til kommentar

Dersom han kjøper 6800gt kortet for å spill vil ham sikkert dobble 3d mark scoren.

Men for 3d arbeid er vel ikke det helt det rette kortet. Er ikke helt sikker, men ville ikke et billig 478 system med masse ram være tingen?

Ser at kortet er på ukenstilbud med doom3 på kjøpet. Bra pris og vil hjelpe veldig i spill. Jeg ville kjøpt skjermkortet.

Endret av DFLW
Lenke til kommentar

Kompisen min vil bare at han skal kunne kjøre de nye spillene glattere enn før. Tror ikke han ønsker å legge inn mer enn 4000 riksdaler, og da er det vel på tide å bli kvitt Geforce4 ti4400 kortet og sette i noe værre?

I så fall, hva burde han sette inn for å få bedre ytelse i spill? Hvis han får nesten samme ytelse fra et 9800 Pro som fra et 6800GT fordi resten av PCen er en flaskehals så er d klart at han helelr vil ha et 9800 pro.

Kan jeg få noen synspunker på hva han burde invistere i?

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...