phax Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hei, har søkt og lest endel andre tråder om akkurat dette, men får det ikke helt til og funke. så derfor må jeg dessverre lage enda en tråd om dette.. jeg har en css som ser slik ut: #menu { PADDING-RIGHT: 0px; DISPLAY: inline; PADDING-LEFT: 0px; FONT-SIZE: 0.8em; FLOAT: left; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px 0px 0px 40px; WIDTH: 173px; PADDING-TOP: 0px; LIST-STYLE-TYPE: none; } #menu A { PADDING-RIGHT: 5px; MARGIN-TOP: 0px; DISPLAY: block; PADDING-LEFT: 5px; FONT-SIZE: 1.2em; PADDING-BOTTOM: 4px; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #7F7F5C; LINE-HEIGHT: 1.2em; MARGIN-RIGHT: 0px; PADDING-TOP: 3px; LETTER-SPACING: 0.075em; HEIGHT: 15px; TEXT-DECORATION: none; border-bottom : 1px solid #E4E8A2; } #menu A:hover { COLOR: #FF9600; BACKGROUND-COLOR: #EEF0CD } #menu LI { DISPLAY: inline } og en html som ser slik ut: <DIV id=menu-wrap> <UL id=menu> <LI><A href="index.htm">Hovedsiden</A> <LI><A href="#">link1</A> <LI><A href="#">link2</A> <LI><A href="#">osv</A> </LI></UL></DIV> problemet er at jeg vil få "hovedside" linken til og ha en annen farge en resten, men samtidig se likens ut som de andre linkene, uten noe ekstra mellomrom osv.. er det noen som kan hjelpe med litt raskt med dette? har litt hastverk her. (beklager spagetti kodene mine, er nybegynner!) Lenke til kommentar
absent Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) legg til denne css'en: .hoved { color: #<farge> } og endre html'en til: <DIV id=menu-wrap> <UL id=menu> <LI><A class="hoved" href="index.htm">Hovedsiden</A> <LI><A href="#">link1</A> <LI><A href="#">link2</A> <LI><A href="#">osv</A> </LI></UL></DIV> Endret 10. november 2004 av absent Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) uhm, fikk ikke det til og funke, tok bare copy paste her. (men endra farge koden så klart) samme hvor jeg legger til den css koden? er sikkert bare no småtteri jeg har gjortfeil her, skal se om jeg finner ut.. edit, funka når jeg lagde en class for de resterende linkene også! skal titte litt på ditt forslag også mr.berg, visst jeg får tid! takker for alle savr! Endret 10. november 2004 av phax Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 I dette tilfellet er det nok mer oversiktlig og også arbeidsbesparende å gjøre det slik: #menu-wrap a { color: #farge; osv... } Husk for øvrig å lukke li-taggene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå