audun1 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei. Er det mulig å passordbeskytte en partisjon for bestemte brukere eller åpne den for bestemte brukere. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Passordbeskyttelse vet jeg ikke noe om. Men når det gjelder brukerrettigheter så kan dette sette for partisjoner og/eller filer. For Linux partisjoner gjelder vanlige rettigheter. For dos partisjoner så sjekk bl.a mitt innlegg i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=316156&hl=user Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 huuummm det kan jeg gjøre. har fått opp fedora core 3 jipppppppiiiiiiiii Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Sikker på at du ikke tenker på kryptering av disker etc? Fc4 skal vistnok få støtte for dette en gang utpå vårparten... Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 jeg mener noe alla det jeg stresset med i samba hvis du var innom den posten. bare sånn at jeg kan taste inn brukernavn og passord så kommer jeg inn.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 For å hindre alle andre enn root å lese mappa, så kan du bruke 'chown root /mappe' og så kjøre 'chmod 700 /mappe' Men da er du bare halvveis, for du får ikke noe valg om du vil skrive inn brukernavn og passord. Du får bare ikke lov til å åpne mappa. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) audun1 skrev: Hei. Er det mulig å passordbeskytte en partisjon for bestemte brukere eller åpne den for bestemte brukere. Solaris 10 kommer med sånn funksjonalitet trådstarter etterspør, i form av N1 Grid containers. Endret 11. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 eventuellt kan "partisjonen" monteres fra en fil som er kryptert med... hva pokker du vil. Veldig fint med laptopper og sensitive data. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Sitat Solaris 10 kommer med sånn funksjonalitet trådstarter etterspør, i form av N1 Grid containers. Det har jeg hørt om ja, hva er nå det igjen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du kan opprette inntil 8000 adskilte partisjoner med eget filområde, root-passord og ip-adresse. I praksis er disse så godt som fysisk adskilt fra hverandre. Hvis man skulle klare å hacke seg inn i en partisjon, kommer man ikke videre til neste. Dette er teknologi hentet fra Trusted Solaris 9, som bl.a. blir brukt i Pentagon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå