Xanitra Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Finnes det antistatiske støvsugere for PC utstyr`? Ram brikker, vifter, hard disker, til og med noe av CPU vifta er dekket med svineriet. Men det er lisssom ikke bare å kløne innimellom krokene med fingrene-- Er det noen som vet hvor jeg får anskaffet en bra løsning som fjerner alt dette på en sikker måte? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Vet ikke... bruker støvsuger'n til mamma jeg, funker fint Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 you got to be kidding Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Øhh.. nei Men det som også kan funke bra er trykkluft, visst du har kompressor da.. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 you got to be kidding Bruker støvsuger jeg også. Så lenge det ikke er metalltut så går det fint, men du stapper den ikke inn i maskinen, man er forsiktig Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Prøv "Air Duster" luft fra Clas Ohlson og blås vekk skiten. Det hjelper også med filter forann i kabinettet... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Prøv "Air Duster" luft fra Clas Ohlson og blås vekk skiten. Det hjelper også med filter forann i kabinettet... Jepp, som sagt trykkluft Lenke til kommentar
cerox Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 du kan jo sette støvsugeren til å blåse dei fleste har den funksjonen. ellers anbefales det med filter på dei vifter som blåser luft inn i kabinettet. det er ikkje dyrt å anskaffe seg og lett å gjøre ren Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Bruker munnen av og til jeg, for å blåse vekk støvet ifra CPU vifta og andre deler inne i PC'n men du kan få fullt av støv inne i munnen din da, det fikk jeg erfare igår skulle blåse vekk litt støv ifra CPU vifta, så plutselig kommer alt i munnen min når jeg blåste :!: hostet litt etterpå ja Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kjøp luft på boks, evt. på clas ohloson. Fungerer utmerket på plasser hvor man ikke kommer til med andre rengjøringsredskaper. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Yikes, visste ikke at det var så lett... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har hovesaklig støv i bunnen av kabinettet så når jeg briljerer med sugern passer jeg på å ikke komme borti noe. Av og til litt oppå skjermkortet også, det går også fint uten å komme borti... Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Får prøve å anskaffe et slikt plastikk munnstykke til støvsugeren da. Takk for fantastisk hjelp Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Støvsuger er fint.. for å unngå støv om du har tenkt å blåse... bruk støvsugeren samtidig som du blåser... og... viften... kan godt skrus opp... og renses litt med pinnsett... (sitter vanligvis mye mellom der som du ikke får ut med støvsuger), så kan du støvsuge flaten under CPU-viften Lenke til kommentar
Reboot Wizard Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Vær litt forsiktig med disse "komprimert luft på sprayboks". Noen av dem blåser ikke luft, men brannfarlig gass. Brukte en sånn på en gjengrodd PSU som jeg hold foran en elektrisk luftrenser for at støvet ikke skulle spre seg over alt. Det knitret stygt i luftrenseren og plutselig stod hele PSUen i flammer. Det brant i ca. 5 sekunder før gassen hadde brent opp. Luktet svidd kretskort i hele leiligheten etterpå, men PSUen virket. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Et tips når du skal rengjøre cpu/vifte. Jeg gjorde dette, trodde bare det var viften som var skitten. Men så skudde jeg av viften, og hele kjøleribben var full av hybelkaniner Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vær litt forsiktig med disse "komprimert luft på sprayboks". Noen av dem blåser ikke luft, men brannfarlig gass. Brukte en sånn på en gjengrodd PSU som jeg hold foran en elektrisk luftrenser for at støvet ikke skulle spre seg over alt. Det knitret stygt i luftrenseren og plutselig stod hele PSUen i flammer. Det brant i ca. 5 sekunder før gassen hadde brent opp. Luktet svidd kretskort i hele leiligheten etterpå, men PSUen virket. Selvfølgelig må en først sjekke at gassen IKKE er brennbar... Står alltid på siden av flasken... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 1: Dette har vært oppe mange ganger før, bruk søkefunksjonen. 2: Trykkluft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå