Gå til innhold

Hvem kan løse denne nøtten ? eller kan gi meg nyttig info

Anbefalte innlegg

Kanskje dette burde ligge under Skjermkort, men her er det forskjellige ting som spiller inn.

Jeg kjøpte et nytt Geforce 4 ti4600 kort for litt siden, formaterte og la inn win2k.

Etter få dager så bare restartet pc`en seg etter jeg installerte programvare som er relatert til kortet. (spill og benchmark prog.)

Men jeg tror problemene oppstår etter installasjon av helt tilfeldig programvare.

Det funket fint på de første spillene jeg installerte.

Når jeg skal inn i windows igjen så blir det blåskjerm og så restarter den.

Etter restarten så kommer det feilmelding om at det er feil i fil /winnt/system32/config/systemced under første oppstartsprosedyre etter bios, i win2k (kommer ca. 3-4 hakk fremover)

Etter en ny formatering og win2k installasjon (har også prøvd winxp) så blir windows utrolig ustabilt. Får ikke tid til å installere all maskinvare før det klikker igjen (pc`en restarter seg helt uten forvarsel)

Etter enda et nytt forsøk så klikker det under installasjonen av win2k/winxp. Kommer på ca. 36% så greier den ikke å lese inn flere filer.

Det blir blåskjerm etter jeg hopper over noen filer der det stopper, og det har IKKE noe med harddisk eller cd`en å gjøre, har brennt win2k på nytt og prøvd på forskjellige harddisker. . Og feilmeldingene er forskjellig.

Harddiskene blir fullstendig rensket etter det også, og får et uformatert filsystem, altså den har hverken ntfs eller fat som den hadde før installasjonen. Det syntes jeg var merkelig.

På en av harddiskene, som ikke ble formatert til installasjonen, hadde en del annet data på som ble da tapt etter krasjen i installasjonen.

Når jeg går tilbake til mitt gode gamle Voodoo3 agp kort så skjer akkurat det samme.

Har prøvd det meste i min fantasi som f.eks å installere med minimalt med hardware, flashet bios, men greier ikke å peke ut hvor feilen ligger.

Det jeg tror er at hovedkortet ikke er stabilt eller fått påkjenninger av GF4 kortet. Hovedkortet mitt er den første typen tror jeg av Asus A7V266

Jeg har formatert og forsøkt å reinstallere win2k/winxp ca. 15-20 ganger med forskjellige ting utprøvd. Problemene har bare blitt værre fra starten

Må understreke at det er noe som krasjer med harddiskene jeg har prøvd. Har prøvd med 4 forskjellige, 1 av de var splitter ny, men de samme problemene oppstår etterhvert

.

Før jeg kjøpt Geforce4 kortet var det aldri noe problemer med pc`en, men jeg har store problemer med å se sammenhengen mellom GF4 kortet og problemene som oppstår.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skadet hovedkortet eller andre komponenter under installasjonen av GF4 kortet, eller at du har kommet borti noe slik at det har blitt dårlig kontakt.. Du kan jo prøve og plukke maskina frahverandre og sette den sammen igjen, kontroller at alle kontakter og kabler sitter rett i, og se om det blir av det... Når jeg har hatt problemer og ikke funnet ut hva som er feil, har faktisk det fungert et par ganger :smile:

Jeg har også at Asus hovedkort (A7V333), og når jeg hadde for dårlig kjøling, restarta maskinen helt av seg selv - uten noen som helst form for forvarsel, så det er også en mulighet at kjølingen er for dårlig, men siden det fungerte før du byttet til GF4 virker det også litt usannsynlig, men det er jo verdt et forsøk hvis ingenting annet funker.

Det kan også være rammen som er delvis ødelagt - når den delen av minnet som er ødelagt blir forsøkt tatt i bruk vil maskinen også restartes, så du kan jo låne ram med noen andre og se om det fungerer - eller prøve en annen slot, mulig at den har tatt kveld også.

Hvis ingenting av det ovenfor funker, kan du jo prøve og ta ut komponent for komponent - og se om det kan være noen av disse som er ødelagt eller det er konflikt imellom.

Kan jo også være strømforsyingen.... :smile:

Håper noe av dette hjelper... har i alle fall hjulpet meg når jeg har hatt lignende problemer :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...