Gå til innhold

ATI og FC3 (Mulig løsning, ikke testet)

RolfOve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis FC3 bruker X.org 6.8.1 kan det bli problemer, ja. Det sikreste da er å legge inn X.org 6.7.0.

Ok, jeg skjønner jeg må legge inn Xorg 6.7. Men er det en måte jeg kan bruke yum å installere en eldre versjon av programvare? Jeg lastet ned en RPM med Xorg 6.7.0, men det endte opp i dependency problemer, og det er jo nettopp dette jeg unngår med yum.

Lenke til kommentar
Hvilken kernel bruker FC3? Hvis begge baserer seg på Linux 2.6 er det vel ikke så stor forskjell mellom FC2 og FC3?

2.6.9-1.667

Det er noe forskjell. Forskjellen utgjør f.eks en ny X11 versjon som ikke virker med ATI driverne som gir meg hodebry :(

Har lite lyst til å gå tilbake til FC2 når det helt sikkert er en lettere løsning på problemet, bare at ingen vet?

Dette går f.eks ikke med yum, selv om det står i manualen at det går an.

yum install xorg-x11-6.7.0-5

No Match for argument xorg-x11-6.7.0-5
Nothing to do

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall ikke kjernen det er noe i veien med. Kjører selv Slackware 10 på 2.6.9-kjernen, og ATI-driverne fungerer, bruker et X800 Pro. Men Slackware har X.org 6.7.0, da. Har ikke turt å oppgradere til "current" enda, som har X.org 6.8.1. Venter til ATI har kommet med nye drivere beregnet på X.org, og ikke XFree86. Forresten, ATI kom ut med nye drivere, 3.14.6 i dag. Det kan jo være verdt å prøve dem.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Ok, fant en løsning på problemet, men dette var etter at jeg gikk tilbake til FC2.

Men for dere andre:

rpm -Uvh --allfiles --oldpackage --replacefiles --replacepkgs --repackage <Xorg.6.7>.rpm

Xorg.6.7.rpm er alle Xorg.6.7 fra FC2

Hadde jeg visst så vel. :) Håper det er til nytte for der andre.

Kilde

Edit: La til kilde :)

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...