Gå til innhold

Internett i redhat 7.3


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg installerte redhat 7.3 igår (inatt), men jeg har ramlet over et problem..

 

Etter litt fram og tilbake har jeg fått RH til å fungere greit (tror jeg) og så skal jeg sette opp internett'n.

 

Gikk på Internett connection wizard og satte på static IP -> skrev inn ip'n min, gateway og DNS.

 

ok, greit.. startet opp nettleseren men får ikke noe kontakt med internett.

 

Hvis jeg pinger han som har ADSL modem (og som er gateway) så funker d.. (dvs jeg har kontakt med han over lokalnettet)

 

internett'n funker flott i winxp..

 

Noe jeg merket meg så er at hvis jeg går inn på Internett-connection wizard eller Network options så står ikke IP-adressen jeg skrev inn like før! Den er satt på DHCP server..

 

hva gjør jeg feil??

 

fint hvis noen av dere linux-guruer kan hjelpe en n00b..

 

mvh

 

karl kristian aurstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du har NextGenTel, da foreslår jeg at du går inn i console og skriver su - --> passord --> netconfig og så krysser du av for at du skal bruke dhcp, da vil det funke med en gang (funka fett her i såfall). vis ikke msg meg

Lenke til kommentar

Jeg fikk ordnet det.. rota litt rundt og vopz så funket d :smile:

 

MEN

 

nå når jeg starter RH så starter den ikke GNOME. Den stopper på Upendi Loginn (upendi er workgroupen)

 

Der kan jeg logge meg inn med brukernavn og passord slik at jeg får console, men den starter ikke GNOME automatisk slik den gjorde før. Jeg antar dette er pga noe jeg rotet med i innstillingene i nettverket, men jeg vet ikke hvordan jeg får det bort igjen! Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 23:18, aurstad skrev:

Jeg fikk ordnet det.. rota litt rundt og vopz så funket d :smile:


MEN


nå når jeg starter RH så starter den ikke GNOME. Den stopper på Upendi Loginn (upendi er workgroupen)


Der kan jeg logge meg inn med brukernavn og passord slik at jeg får console, men den starter ikke GNOME automatisk slik den gjorde før. Jeg antar dette er pga noe jeg rotet med i innstillingene i nettverket, men jeg vet ikke hvordan jeg får det bort igjen! Kan du hjelpe meg?


 

er noe initlever styr (har aldri hatt bruk for det). søk i forumet; har blitt spurt om før :wink:

 

er det Znyp fra NordigGamesNetwork? :smile:

 

EDIT:

her fant jeg løsningen:

 

Quote:


Den 2002-05-26 13:05, Cadger skrev:

Bytt default runlevel til 5 i /etc/inittab



 

[ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-05-27 12:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...