B4stian Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) a= Hei, er det Bastian Lie jeg snakker med? b= ja..? a= Det er Pål *** fra telenor som ringer. b= okey.. a= jeg lurte på om du vet hvor billig det er å ringe med telenor for tiden. du kan få helt nedi 89 øre og lav, fast månedsavgift. b= ikke interresert! har TalkMore, de gir meg 0 kr i månedsavgift, 43 øre per sms og 80 øre per ringeminutt. a= jasså.. det var billig, men har du tenkt å kjøpe deg ny telefon da, vi selger telefoner nedi 1 kr. b= nei, har ikke tenkt på det du! a= okei, ha en fortsatt fin dag. a = telenor b = meg Endret 10. november 2004 av datating Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 jada så billi så...... men du må punge ut med fullpris når du skal ha deg mobil.....det slipper vi med abonnement. jeg fikk gavekort av Telenor + 2500; i avslag på nokia 6630...... derfor byttet jeg! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 grunnet de subsidierte telefonene så kommer heller ikke jeg til å forlate telenor. Du skal ringe MYE for å kunne matche det å kunne hente seg en tlf som er rabattert med 2500-3000 kr, hvert år. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 bare månedsprisen for privat + er jo 129, det blir 1548 kr. i året. og hva hvis jeg bruker grps internett mye? da er 15 kr. pr. mb billig i forhold til 5-6 ganger den summen.. og hadde telefon fra før av, og når jeg skal ha ny telefon så betaler jeg ikke fullpris så Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 telenor har faktisk BILLIGERE gprs enn f.eks chess....... Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 a= Hei, er det Bastian Lie jeg snakker med? b= ja..? a= Det er Pål *** fra telenor som ringer. b= okey.. a= jeg lurte på om du vet hvor billig det er å ringe med telenor for tiden. du kan få helt nedi 89 øre og lav, fast månedsavgift. b= ikke interresert! har TalkMore, de gir meg 0 kr i månedsavgift, 43 øre per sms og 80 øre per ringeminutt. a= jasså.. det var billig, men har du tenkt å kjøpe deg ny telefon da, vi selger telefoner nedi 1 kr. b= nei, har ikke tenkt på det du! a= okei, ha en fortsatt fin dag. a = telenor b = meg He he.... det der er alltid gøy... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Joa.. for to måneder siden eller no prøvde en annen, det var da djuice nonstop var nytt.. han la på Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Leste akkurat gjennom et par tråder og så at flere har blitt oppringt av Telenor etter å ha byttet abonnement. Gjelder dette mange? Personlig byttet jeg fra Telenor ringkontant til Chess Connect for litt over et år siden. Telenor ringte meg kort tid etterpå og maste om noe tilbud og greier. Han spurte meg hvor mye jeg ringte/sendte sms og hva jeg hadde byttet til. Jeg sa mest sms og Chess. Da måtte han innrømme at de ikke kunne konkurrere med dette. Jeg var høflig i telefonen, men i ettertid tenkte jeg at jeg skulle ha skjelt dem ut. Jeg er ikke så veldig begeistret for Telenor.. Hvorfor får jeg spesialtilbud etter å ha sagt opp med dem? Slike tilbud burde gjelde for alle. Forøvrig er jeg fornøyd med Chess. Chess Move nå forøvrig. Vurderer å byttet til Talkmore, men greit med abonnement og at jeg betaler via avtalegiro - så jeg slipper å tenke på hvor mye penger som er igjen.. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har hatt Telenor abbonement før. Er lenge siden jeg kvittet meg med det. Byttet nylig fra Chess til Combitel. 1 mnd etter ringte Telenor meg opp med tilbud om ny telefon og abbonement. Selgeren ble litt paff da jeg gjorde henne oppmerksom på at jeg har reservert meg mot telefonsalg gjennom reservasjonsregisteret i Brønnøysund. Telenor følger ikke spillereglene for telefonsalg som sier at de skal luke ut dem som har reservert seg mot telefonsalg og som ikke har et løpende kundeforhold til Telenor. Forbrukerombudet ble varslet og Datatilsynet behandler nå klagen min. Håper Telenor får seg en skikkelig smekk på fingrene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Du vet at før alle firmaene har oppdatert listene er du ikke fri for telefonsalg, og det kan ta opptil 1 år. Det mener jeg det står på brønnøysund-siden også.. Men Telenor fortjener er smekk Lenke til kommentar
gresh Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 sakset fra http://www3.brreg.no/oppslag/reservasjon/index.jsp Virksomheter som driver direkte markedsføring, plikter å oppdatere sine adresselister mot Reservasjonsregisteret minst hver tredje måned. Jeg har hatt reservasjon i snart 4 år Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 sakset fra http://www3.brreg.no/oppslag/reservasjon/index.jspVirksomheter som driver direkte markedsføring, plikter å oppdatere sine adresselister mot Reservasjonsregisteret minst hver tredje måned. Jeg har hatt reservasjon i snart 4 år Da har Telenor bæsja på leggen.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Trur den loven der har nokre små hol i seg, når det gjeld bedrifter der du er eller har vore kunde og gjennom denne registeringa har oppgjeve nummeret dei kontakter deg på. Så viss datating sin nr er eit tidlegare telenornr portert frå telenor eller har vore innom telenor, meiner eg at dei faktisk kan ringe å komme med slike tilbud utan at dei bryt loven. Husker ikkje nøyaktig detaljane i paragrafen men at det skal vere eit slik smutthol. mvh JanEirik Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har aldri hatt telenor.. men heller aldri reservert meg mot telefonsalg, men gresh hadde telenorabo. før og da kan det hende at telenor kunne ringe til han da.. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jeg har fått samme telefonsamtalen, bare bytt ut TalkMore med chess. Det er litt gøy, for jeg trenger ikke engang si at jeg ikke er interessert. Etter at jeg forteller hva jeg har, så forstår de det selv. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Man skal ikke forvente at Telenor skal konkurrere direkte med f.eks Talkmore og Mobyson. Men Telenor tar for høye priser, la det være sagt! Telenor tilbyr mange tjenester, og i abb.prisen er telefonsvarer inkludert. I tillegg finnes det mange tilleggstjenester. Jeg bruker f.eks e-post-tjenesten Mobilsvar, og varsling til mobil når det kommer ny post. Da er valget blant aktørene ikke så stort lenger. NetCom tilbyr det, men på en mer kronglete måte. Men Telenor har en del å gå på når det gjelder priser. Markedsføringsbudsjettene deres er vanvittig høye. I stedet for å bruke milliardbeløp på markedsføring, kunne mer gått tilbake til kundene vha. lavere priser. Blant annet tar Telenor ei krone for hver e-post du leser på wap. Jeg har kontaktet dem om dette, og fått til svar at de hele tiden vurderer prisene. GPRS er også altfor dyrt hos Telenor (m.fl.) En annen sak er dersom Telenor hadde konkurrert kraftigere med lavprisselskapene på abonnement/kontantkort med et redusert utvalg av tilleggstjenester. Endret 21. november 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 CellularDude: du har et godt poeng. Om telenor kunne hatt f.eks forskuddsbetalt kontantkort på nettet uten alle tilleggstjenester som 24 t i døgnet kundeservice, mobilsvar etc og heller tatt lavere priser så tror jeg flere ville vært interessert i deres tilbud. Som rema så fint sier det: "det enkle er ofte det beste". At en så stor operatør nesten utelukkende tilbyr "luksusabonnement" med priser derretter falller dårlig i smak hos alle jeg kjenner ihvertfall. Irriterer meg også at telenor bruker så vanvittig mye penger på reklame som de heller kunne redusert prisene med... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 rriterer meg også at telenor bruker så vanvittig mye penger på reklame som de heller kunne redusert prisene med... Enig der, men for investorer og deleiere er det viktig å se at folk legger merke til tjenesten i hverdagen.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 er jo takket være all den reklamen de har så mange kunder.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 er jo takket være all den reklamen de har så mange kunder.. for å ikke nevne monopolet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå