Gå til innhold

Hva er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Jeg Har en eldre Compaq presario. PIII 533Mhz her på jobben som sluttet og virke. jeg trodde først det var hard disken for jeg prøvde den i en annen maskin alene og maskina bare restartet hver gang etter alt var så og si ferdig lastet inn. men ettersom jeg nå har prøvd og formatere hard disken og med en gang jeg starter og formatere så restarter pc'en. uansett hva slags hard disk jeg bruker. Så jeg har dermed slått fra meg at det er noe galt med hard disken.

Jeg har tro på at det kan være ramen men jeg er ikke sikker den pleier ikke oppføre seg akkurat sånn når den ikke funker.

Er det noen som har en ide om hva det kan være?? hovedkort minne svikt i strøm forsyning??

Hilsen Mafarx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for det første tror jeg jobben din bør spandere en bedre PC på deg.

For det andre, er ikke Compaq PC'er noe som man skal "tukle" med. Dvs. De fungerer helst bare med original programvare og maskinvare. Alt annet er, vel, ehh: :cry:

Hørtes ut som et merkelig problem, er det under oppstart av windows den rebooter?

I så fall kan det være mye rart, men RAM'en kan jo alltids være verd et lite forsøk å prøve seg på....

Lenke til kommentar

Takk for svarene.

Heldigvis er det ikke min pc her på jobben. Jeg er en ikt-lærling og jeg har en annen mye bedre maskin satt sammen fra psdata som fungerer glimrende.

Men det med støv og sånt kunne faktisk ikke høre så dumt ut selv om jeg har sett maskiner med mye mer støv før. men kan jo være greit og gjøre den litt ren. men den stoppet først etter den hadde lestet inn div. programmer i windows når den hadde lastet inn stort sett alle programmene så kuttet den.

Men da prøver jeg å gjøre den ren og skifte ram brikke.

Takk for hjelpen. Vis noen plutselig kommer opp med et glimrende svar så legg det inn her tilfelle disse andre tingene ikke fungerer.

takk :)

hilsen Mafarx

Lenke til kommentar
Vel, for det første tror jeg jobben din bør spandere en bedre PC på deg.

For det andre, er ikke Compaq PC'er noe som man skal "tukle" med. Dvs. De fungerer helst bare med original programvare og maskinvare. Alt annet er, vel, ehh:  :cry:

Har "tukla" med tre Compaq stasjonære og en Compaq bærbar. Ingen problemer...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...