Omar Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei Jeg fikk Aladdin live+ chippen min i dag. Jeg koblet chippen til programmeren og koblet usb kabelen inn i usb porten. Da begynte en diode å lyse blått nederst til venstre på chippen. Betyr det at den er ready to go`? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ikke nødvendigvis, du må lodde en ledning mellom chippen og programmerern i tillegg, står beskrevet her: http://www.aladdinlive.com/mod/ . Start programvaren først og så koble til usb og paralellport. Et tips til, ver veldig forsiktig når du lodder BTog L1 punktene på hovedkortet, de liker ikke varme, det finnes faktisk alternative steder på hovedkortet man kan lodde BT og L1 som er mye safere, så hvorfor det vil ha oss til å lodde direkte til små resistorer må gudene vite. Lenke til kommentar
Omar Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Der står det jo "If the bottom left of the software indicates detected your chip is ready to go, if not you need to add the wire below and load the BIOS you need." Så hvis det lyser trenger jeg ikke? Jeg trur også de jeg kjøpte den av sa den var chippa, men jeg husker ikke helt. Har du et bilde over de alternative punktene? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Her er iallefall alternativ BT punkt. Har ikke testa det selv, da jeg ikke visste bedre da jeg installerte min aladdin live. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Chippen vil lyse uansett, den får jo strøm fra usb'en . Hvis ikke softwaren finner chippen må du lodde, hvis softwaren finner den er det bare og kjøre i vei. PS, det tar lang tid å flashe biosen, ca en halvtime. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå