Gå til innhold

Radeon 8500 eller GF3 Ti200

Bose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-25 16:00, _Method skrev:

Voodoo er mye bedre en begge de to.

bare oppdater minne jevntlig hver dag så vil du få max ytelse i 3dfx-mod. jeg har noen driver som gjorde at jeg fikk 289 fps i Q3 arena med Voodoo 3.

3dFx rOxxXXxxxXxxxXXXXXxxOR!

..............:::HELTEN MIN:::.................

Jeg har et Voodoo 3 3500 liggendes et sted, og deter det tøffeste kortet man kan putte i en maskin.

Orginalt klokka til 183mhz, med litt hjelp uten extra vifter klarten 3dmark stabilt på 220mhz, når max er 240 med en reg hack, samme some gf3ti500, og voodoon er fra 1999.

Nå må jeg bare ha den drivern av deg.

**hint** [email protected] **hint**

Så skal jeg sette det i den nye maskina mi jeg skal få meg snart, fytti rakkern jeg gleder meg.

Lenke til kommentar

Noen som har peil på når Radeon 8500 kommer til lille norge? Har sett de har en ubekreftet dato på komplett.no men den flyttes bare nærmere og nærmere jul, etter som dagene går... ved nyttår står det vel "15.2.02 ubekreftet" tenker jeg :smile:. de har jo hatt kortet i usa og canada i noen måneder allerede... og folk i forumet på rage3d.com skryter uhemmet... trass små driverfeil!

når det gjelder ATi vs. nVidia så gidder jeg ikke å ta del i denne diskusjonen, fordi alle har personlige meninger, som bør respekteres... så kjøp det kortet dere føler har gitt dere best intrykk...

Jeg skal i allefall skåle med et Radeon 8500 (før jul håper jeg)

(apollox)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-28 22:41, masete skrev:

Noen som vet når dette nye Geforce kortet kommer (NV25)

Og har ikke radeon8500 like bra DVD kvalitet som et dekoderkort?

Og finnes det ikke patcher til radeon8500 som øker antall polygoner (er det ikke det de heter) i CS, DoD osv?

Det kalles "drivere" det masete! ;-p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest gjennom alt som har blitt sagt her, men etter at jeg sleit meg gjennom over et år med ati rage fury, uten at ATi klarte å levere en eneste ok driverpakke til det kortet (ihvertfall hva win2k angår, og det er det eneste jeg bryr meg om av OS), haugevis av bsoder pga dårlige drivere etc etc, så er ATi for evig en tapt sak her. Jeg kommer aldri til å kjøpe ATi pga det der, imotsetning til Nvidia som i alle fall gjør en bra driverjobb, de gir ut nye stadig vekk, og er langt bedre på NT-plattforum. Jeg har hatt et GF2 GTS kort siden Oktober i fjor, og er kjempefornøyd, bestilte meg et Ti200 kort i forrige uke..

Og hva faen var det der med Quake3-optimaliserte drivere på Radeon fra Ati? Det er jo grunn nok til å ligge unna... pøh prøve å jukse på benchmarks >:

[ Denne Melding var redigert av: Praetorian på 2001-11-29 14:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-29 13:58, Radeon8500 skrev:

Jeg mente til spillene. :smile:

Quote:

On 2001-11-28 22:41, masete skrev:

Noen som vet når dette nye Geforce kortet kommer (NV25)

Og har ikke radeon8500 like bra DVD kvalitet som et dekoderkort?

Og finnes det ikke patcher til radeon8500 som øker antall polygoner (er det ikke det de heter) i CS, DoD osv?

Det kalles "drivere" det masete! ;-p

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-12 20:07, Bose skrev:

Radeon 8500 har ikke ramsinks og de sier heller ikke hvor kjapt minnet er.

Kortet trenger sannsynligvis ikke ramsinks ettersom ATI erfaringsmessig lager instruksjonsett for sine kort som gir lavere strømforbruk, som den gamle radeon, ergo lavere temp, forøvrig er minne på 3,8ns

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest 4 sider med mye av det samme gamle,

alt er en endeløs diskusjon, men vet dere hva?

Jeg har gf3(vanlig) og har ikke en eneste gang fått tanken om å engang tenke på å kjøpe noe annet.

Bruker i tilleg ett creative dxr3(eller no) DVD-dekoder kort. Og dette er jeg :smile: med.

Lenge leve Nvidia, og deres hyppige teknologi- og driverutvikling. Og jeg personlig ville heller sammenlignet Gf3 med AMD enn Intel av den grunn at jeg ikke noen gang vil ha Intel, og er kjempefornøyd med at de får slik sunn konkurranse av et kanskje

heller lite firma.

----------------------------------------------------

Bodil Kjakastein

Hardbarka CS fanatist *lissom*

----------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Derfor kan man gjøre som meg: kjøpe athlonxp og radeon8500 så blir alle fornøyde :smile:

Quote:

On 2001-12-06 04:09, Imhotep skrev:

En ting har man lært av dette forumet, kjøper man Pentium 4 med radeon 8500 blir man kjeppjaget, kjøper man AMD XP med Geforce3 er det "helt ok" lissom.

Nei det er ikke lett :smile:

Lenke til kommentar

Selv det gamle ati rage 3d kortet mitt denger ausus GF2 kortet mtt toltalt :razz: når det gjeller bildekvalitett id 2d, spes på dvd filmer. Så her skal jeg gå for 8500, litt lavere spill ytelse en Gf3 får så være intil bedre drivere kommer.

Supermicro PIIDME med 2x933PIII

Adaptec 29160 64bit pci

IBM 36LZX 18 Gb

1 Gb reg ecc ram (133)

SB Audigy Platinum

Sony G500

Asus 7700 delux :sad:

WD Caviar 100Gb

Maxtor 80 Gb

Plextor scsi cd

HP scsi brener

Pioner D

[ Denne Melding var redigert av: 50z på 2001-12-07 06:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...