Zamo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Jeg tror jeg har klart å konstruere noe som vil kunne bli verdens mest effektive vannkjøleblokk... Men jeg mangler noen som kan CNC-frese prototype for uttesting. (Jeg spør etter CNC-fres da det er snakk om små detaljer og pressisjon). Jeg prøver først og fremst å komme i kontakt med noen som kan være med å: - Lage prototype - Teste ut og videreutvikle prototype Kan gjerne ha både privat og firma kontakter. Men er mest interesert i å komme i kontakt med folk som vil være med fra ide til ferdig produkt. Det hadde jo vert morsomt om vi fikk ny norsk dataindustri som hadde sitt utspring fra overklokking.no!? Når det gjelder teknologi genereltsett, så har jeg endel års erfaring med nyskapning og idèutvilking, blandt annet fra Oppfinnerforeningen I Hordaland. Har også andre dataprosjketer som jeg ønsker sammarbeidspartnere på. Ønsker å kunne Patentere og/eller mønsterbeskytte det ferdige produktet, og kommer derfor ikke til å informere om detaljer før evt beskyttelse foreligger. Endret 10. november 2004 av Zamo Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hm.. spennende tankte. hadde ikke sagt nei til et sted der man utviklet idéer som det kanskje ble ordentlige produkter av. Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) ...skulle vert noe sånnt! ..Spesielt med tanke på alle de fantastiske tingene medlemmer av dette forumet har laget. Det er nok ikke mange som kjenner reglene og mulighetene i forbindelse med patent og mønsterbeskyttelse. ..Ganske synd, da man ikke kan patentere noe som man har publiset i ett offentlig fora. Det mest negative med patent og mønster beskyttelse, er at det koster penger, mye penger. Endret 10. november 2004 av Zamo Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) men vi trenger jo ikke å ta patent, men vi kan sette de i "produksjon" da. kan lage en slags shop for de som er på ok.no. man kan lage billige vannblokker (flere av disse) som har et helt eget og stilig design, som kun medlemmer av ok.no forumet kan få. Slik som skrue sine vannblokker kunne vært i en slik produksjon.... (bare en tankte) EDIT: leif Endret 14. november 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Det er ikke meningen å være noen party-pooper, men du har konstruert verdens beste kjøleblokk uten å engang ha testet en prototype? Du har kanskje noen teoretiske beregninger e.l. som kan understøtte dette, eller er det bare en "magefølelse"? Men, hvis du virkelig har så stor tro på dette prosjektet bør du avtale tid med et næringssenter/snd. Hvis de går god for idéen burde det være en smal sak å få finansiering til en prototype. Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) PioUs-JiN - Jeg fant ikke noen "scrue". Noen lenke? Skulle gjerne tatt en titt! men vi trenger jo ikke å ta patent, men vi kan sette de i "produksjon" da. kan lage en slags shop.. Både ja og nei!Dersom man bare kommer til å lage noen få enheter av samme ting, så er dette okai. Men dersom man lager mage, selger og tjener penger, fordi dette var noe som alle ville ha, så har man flere store svakheter! 1 Man har ingen beskyttelse, og hvemsomhelst kan starte produksjon og salg på samme måte. 2 Si at det finnes ett patent eller en mønsterbeskyttelse som dekker dette produktet... Da risikerer han, når han blir synlig i markedet, å bli saksøkt av dem som har beskyttelsen. ..og lille oladunk taper lett en slik rettsak mot ett større firma. Da taper man ikke bare produksjonen, man man vil også få erstatningskarav tilsvarende de andres tap.. Og man må betale saksomkostninge for rettsaken. ...puh! abraxa - Ja du er sikkert en "party-pooper", men ikke for meg i dette tilfellet. Det er ikke bare en "magefølelse". Si at du tenker å sette turbo i bilen din. Trenger du da "teoretiske beregninger" for å forutsi om det vil forbedre effekten? Det finnes mange ting som er så logiske at man ikke trenger å regne på det. Men, ja! Jeg har sterke "argumenter" som du gjerne kan kalle "teoretiske beregninger". Når det gjelder SND og andre norske inkubatorvirksomheter. Samme om du skal redde verden eller selge sukker, så er hovedparten av SND sine penger øremerket forskning, eller kvotert på kjønn alder og bosted. Da må man enten jobbe med forskning, eller så må du nesten garrantert være dame fra utkantnorge som er under 24 for å kunne få støtte. Endret 11. november 2004 av Zamo Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hm.. pointet mitt var at man kunne lage noe som alle kunne lage. og hvis man var lat kunne man bare få noen til å gjøre det for seg. Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Oooja!? Enig! Så kunne vi vist tingene vi har lagd, og tilydd oss å lage tilsvarende for andre! Jeg har sett mye på disse sidene som jeg gjrene skulle hatt, men som jeg ikke har gidd eller anledning til å lage selv. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Oooja!? Enig! Så kunne vi vist tingene vi har lagd, og tilydd oss å lage tilsvarende for andre! Jeg har sett mye på disse sidene som jeg gjrene skulle hatt, men som jeg ikke har gidd eller anledning til å lage selv. nettopp der har du poenget mitt Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 PioUs-JiN - Jeg fant ikke noen "scrue". Noen lenke? Skulle gjerne tatt en titt! Han heter Skrue Høres spennende ut dette her, kunne gjerne vært med på noe sånt. Men er redd jeg ikke har tid til å driv med stort mer Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 PioUs-JiN - Jeg fant ikke noen "scrue". Noen lenke? Skulle gjerne tatt en titt! Han heter Skrue Høres spennende ut dette her, kunne gjerne vært med på noe sånt. Men er redd jeg ikke har tid til å driv med stort mer vet, men jeg skrev den fort og feil skal fikse det Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Oi, oi, oi... Tror ikke mine egne øyne! PolarFLO TT har veldig mye til felles med min egen konstruksjon, når det gjelder selve kjernen i cpu blokken. ..Men de er heldigvis ikke helt i "mål". Det er minst 2-3 ting de ikke har helt har tatt hensyn til. Det er ganske sjokkerende å se at en blokk som jeg jobber med hjemme, har en slektning i et annet land, og så har den ikke vert ute av huset engang. PS: trenger fortsatt hjelp fra noen som kan frese små detaljer i kobber. JAG Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Sånn i all beskjedenhet Zamo: Her har du en link til den blokka jeg har laget, for hånd: http://overklokking.no/cooling/vann_aktiv/tdx_diy/index.html Kan jo føye til at de tilbakemeldingene jeg har fått av dem som bruker de jeg har laget / eller som de har laget sjøl, så fungerer de meget bra! Har dessverre ikke tilgang på noen CNC-fres så der kan jeg ikke hjelpe deg. Uansett så er det jo prisverdig at du tenker nytt mht design av vannblokker! Btw; Skulle gjerne sett noen detaljer, men har samtidig forståelse for at du ikke vil vise dem frem. Btw; Verdens beste vannblokk ligger vel fortsatt hos Cathar vil jeg tro. Banker du hans produkter, så er du meget dyktig! Endret 4. april 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 cathar? hvem hva hvor....bilder ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tjah, du kan jo begynne å lese litt her: http://forums.procooling.com/vbb/showthrea...66&page=1&pp=25 En stund siden den tråden ble startet, har ikke rukket å følge med på hva han etterhvert har klart å få til. Og mer avansert og utspekulert enn hva Cathar er, tror jeg det er vanskelig å måle seg mot. Dessuten har han tilgang til ganske avanserte maskiner, og kan derfor produsere sine blokker som svært få andre kan. Óg; han har virkelig gått i dybden på hva som er mest effektivt, mht de fleste detaljer. Enjoy! Lenke til kommentar
skol Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, følgende blokk er vel den siste Cathar har laget antar jeg: http://www.procooling.com/reviews/html/sto..._review_-_1.php Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Nettopp. Og den kan vel med rette kalles verdens beste vannblokk? "My ten cents"... Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Genial blokk. Synd at Cathar sansynligvis ikke er norsk. Skulle gjerne fått til ett sammarbeid, med han. Tror den siste blokken kan bli vankelig å slå, men på noen egenskaper så vil jeg mest sansynligvis klare det. JAG Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Sitat Zamo: "på noen egenskaper vil jeg mest sannsynlig klare det". Det er jo en ganske frisk påstand da, Zamo! Skulle gjerne sett en liten utredning på hva akkurat det dreier seg om? Skepsisen her er tross alt tatt i betraktning mht hva Cathar har oppnådd, og hva han evnt måtte ha oversett. Jeg har vondt for å tenke meg hva det skulle være? Mener ikke med dette å undervurdere deg på noen som helst måte, og for all del, som jeg tidligere har antydet i en annen tråd: Siste ord er ikke sagt, når det gjelder vannblokkdesign! Men; Nå har du jo sagt "A", så da får vi vel se "B" også? Jeg forventer i alle fall det........... Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 He, he.. Man må ha tro på seg selv vet du. Dersom man ikke har tro på egne produkter og idéer så gir man opp. Dersom jeg ikke hadde trodd at jeg kunne slå Cathar på noe område, med min konstruksjon, så vil jeg heller ikke ha noen grunn til å jobbe videre med den. .. Kan si så mye som at jeg jobber etter "organsike" modeller, med naturen som forbilde. Det første jeg tenker når jeg sitter med en utfordring er; "hva ville vert naturens løsning på dette problemet"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå