Gå til innhold

Klokke en 3000+ 939 sokket?

orginal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på dette. Håper det går greit for trådstarter at jeg slenger på etpar spørsmål.

Ja.

Hvor langt du kan/burde gå kommer ann på diverse ting.

...som hva da f.eks ?

Jeg hadde tenkt å gå for ukens tilbud på netshop. OCZ pc3200 platinum dual channel rev2. Mener å ha lest at denne går greit helt opp til 600 mhz.

Kjøleløsning spiller selvfølgelig en viktig rolle, men er det noen som har noen formening om hvor langt man kan komme på en boxed-kjøler?

Hovedkort har kanskje også noe å si? Hvilke 939-kort er gode overklokkings kort? Og vil Nforce4 hovedkort være mer overklokkingsvennlige?

Takk til den som tar seg tid :w00t:

Lenke til kommentar

Som akkurat de tingene du nevnte der :D

Den rammen der skal være en av de beste, så den blir nok evt ikke et problem med det aller første.

Vet ikke hvor langt du kan komme med den boxed kjølern, men folk har visst nok klart 2,6 med den.......men jeg ville vel anbefalt en annen kjøler hvis du har tenkt å komme langt.

Flere steder/personer har sagt at de ser på MSI K8N NEO2 Plat. som det kortet som klokker best. "Har" det kortet selv, men måtte sende det i retur, så har ikke fått testet det enda :hrm:

En god og kraftig strømforsyning er vel heller ikke å forakte hvis du skal klokke ;)

Lenke til kommentar
Som akkurat de tingene du nevnte der :D

Den rammen der skal være en av de beste, så den blir nok evt ikke et problem med det aller første.

Vet ikke hvor langt du kan komme med den boxed kjølern, men folk har visst nok klart 2,6 med den.......men jeg ville vel anbefalt en annen kjøler hvis du har tenkt å komme langt.

Flere steder/personer har sagt at de ser på MSI K8N NEO2 Plat. som det kortet som klokker best. "Har" det kortet selv, men måtte sende det i retur, så har ikke fått testet det enda :hrm:

En god og kraftig strømforsyning er vel heller ikke å forakte hvis du skal klokke ;)

Jeg er helt enig med ArchEnemY. Anandtech klarte lett 2,6 ghz med luftkjøling. Sjekk testen her.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på dette. Håper det går greit for trådstarter at jeg slenger på etpar spørsmål.
Ja.

Hvor langt du kan/burde gå kommer ann på diverse ting.

...som hva da f.eks ?

Jeg hadde tenkt å gå for ukens tilbud på netshop. OCZ pc3200 platinum dual channel rev2. Mener å ha lest at denne går greit helt opp til 600 mhz.

Kjøleløsning spiller selvfølgelig en viktig rolle, men er det noen som har noen formening om hvor langt man kan komme på en boxed-kjøler?

Hovedkort har kanskje også noe å si? Hvilke 939-kort er gode overklokkings kort? Og vil Nforce4 hovedkort være mer overklokkingsvennlige?

Takk til den som tar seg tid :w00t:

Nå skal jeg ikke være helt bastant i tilfelle noen finner noe som taler mot dette, men OCZ PC3200 Platinum EL Rev2 tror jeg ikke tåler 600 mhz på socket 939, dvs AMD. Anandtech fikk den opp i 557 mhz på et Intel hovedkort, mens den ikke klarte mer enn 500 mhz på Athlon 64. Kun Crucial Ballistix PC3200 klarte noenlunde samme resultater på AMD som på Intel.

Crucial er basert på Micron sine minnechiper, det samme er OCZ 3500EB/3700EB. Det virker som om Micron yter bedre på AMD enn Samsung TCCD.

Edit: Ooops, der fant jeg noe som viser det motsatte. Athlon 64: Rewriting the rules viser faktisk at OCZ 3200 Platinum R2 klarer 580 mhz mot Ballistix med 556 mhz. Samsung TCCD yter mye bedre enn tidligere på AMD 64.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

..og så det er nevnt, når du får 5% høyere ytelse ved å gå fra single til dual channel (100% raskere) så sier det seg selv at du ikke får noen astronomisk gevinst ved å få tak i ram som er 25% raskere...

Bruk isteden tusenlappen du sparer ved å kjøpe 1024mb billigere minne på skjermkortet. Dette vil gi deg mye bedre ytelse.. :)

Da har komplett s939 3200+ som etter hva jeg skjønner er en 90nm prosessor. 2,6 ghz for 1790kr? :)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Da har komplett s939 3200+ som etter hva jeg skjønner er en 90nm prosessor. 2,6 ghz for 1790kr? :)

Jepp ;) Tror det er slik at hvis du finner en S939 på 1,8/2Ghz så er det en winschester :thumbup:

ja, eller 1231,- hos databutikken.com. (3000+ 1,8) ikke rart de ble utsolgt fort!

skal også kunne bli 2,6GHz, til bittelite penger. men vi får se hva vi får til. mulig det blir dyrere om man må ha kostbart minne.

om ikke nforce4 kommer snart, kunne jeg tenkt meg en test sammen med winchester'n.eller kanskje ATI's nye 939-chipset? Kjipt å vente på noe som funker dårligere enn K8N neo2 plat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...