Mogge_ Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Nettopp bestilt bredbånd fra bluecom..Har to maskiner i huset og tenkte jeg skulle ha et trådløst nettverk..Noen som kan hjelpe meg litt med hva jeg skal velge? Har valgt en linje fra bluecom som er på 1100/448.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Router Trådløst nettverkskort Det kan hende dette ble litt i dyreste laget, men du skrev ikke hvor mye du var villig til å gi Uansett hva du velger, bør du velge kort og router av samme merke Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hadde nå tenkt meg noe som var billigere..Fant noe på komplett.no som jeg kanskje kan bruke.. Legger ut en link jeg som du kan se på og si hva du mener : Link til trådløs router og nettverkskort Kom gjerne med noen meninger..Linje hastigeten min ser dere i den første posten. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ser helt okei ut det. Kunne nesten tenkt meg det selv. Prisen var vel ikke halvgærn heller. Nå har jeg kun erfaring fra min egen trådløse ruter som jeg ikke husker hva heter i forbifarten, men den ruteren med nettverkskortet ser ut til å være helt okei. Litt greit å ha samme merke, for da slipper du som regel problemer med at de ikke er kompatibel :-D Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Ser helt okei ut det. Kunne nesten tenkt meg det selv. Prisen var vel ikke halvgærn heller. Nå har jeg kun erfaring fra min egen trådløse ruter som jeg ikke husker hva heter i forbifarten, men den ruteren med nettverkskortet ser ut til å være helt okei. Litt greit å ha samme merke, for da slipper du som regel problemer med at de ikke er kompatibel :-D OK..men får jeg full ytelse med den routeren da? som sagt er linja mi på 1100/448.. Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ser helt okei ut det. Kunne nesten tenkt meg det selv. Prisen var vel ikke halvgærn heller. Nå har jeg kun erfaring fra min egen trådløse ruter som jeg ikke husker hva heter i forbifarten, men den ruteren med nettverkskortet ser ut til å være helt okei. Litt greit å ha samme merke, for da slipper du som regel problemer med at de ikke er kompatibel :-D OK..men får jeg full ytelse med den routeren da? som sagt er linja mi på 1100/448.. Du skal ha en bra mye kjappere linje enn det før du trenger å bekymre deg for å få full ytelse av ruteren. Jeg sitter for øyeblikket i nabohuset (vegg i vegg, og en vegg til...) og har 11 Mbps strength. På denne avstanden kan jeg laste ned fra min stasjonære pc med en hastighet på 2 MBs. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Oki..da blir det nok kjøp av denne routeren..Men hvordan virker router og msn? har hørt om flere som har hatt problemer.. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 eneste som gjør at msn itje funke er brannmur. trur itje dt va innebygd brannmur i ruteren. og da viss du itje har andre brannmurer så skal msn funke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Kom gjerne med noen meninger..Linje hastigeten min ser dere i den første posten. PCI-kort for WLAN er kresne på maskinene så du bør ha en nyere maskin skal du være sikker på at det fungerer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Oki..da blir det nok kjøp av denne routeren..Men hvordan virker router og msn? har hørt om flere som har hatt problemer.. MSN bruker UPNP for og selv åpne og stenge porter, ikke alle routere har like bra og stabil støtte for UPNP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå