TRS Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ok, her er problemet. Inntil for en stund siden fungerte pc'en til fattern smertefritt. Nå i det siste så har pc'en startet når den selv ville, dvs noen ganger får man ikke bilde osv. Har prøvd å koble fra alle enheter som ikke er "livsviktige" bare for å se om maskinen starter for så å koble til 1 enhet om gangen. Alt går bra hele veien inntil jeg koblet til skjermkortet, det ser ut til å fungere men når maskinen starter så kommer det ikke bilde. Har også testet med et annet skjermkort, og en annen skjerm, men det samme skjer. Det virker også som om maskinen ikke kommer forbi POST heller pga mulig defekt skjermkort siden CD-Rom og Brenner er i konstant arbeid (som om noe prøver å få kontakt med dem men ikke kan pga de ikke er "nesteman på listen" eller noe) Så er det noen som har en pekepin som hva som mest antaglig er galt? Tror selv det kansje er noe galt med agp porten/slot'en (whatever) siden det ikke kommer bilde. Har dog ikke noe pci kort så jeg kan sjekke det. Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) msi hovedkort `? hehe jeg sliter med det samme. men vet det ikke er skjermkortet. har testet med flere skjermkort i tillegg har jeg testet skjermkortene på en annen data for å forsikre meg om at de virker. (testet både pci og agp). hos meg virker det som om alt virker, det vil liksom bare ikke starte opp. har testet ram/cpu/skjermkort.. så regner med at det enten er strømforsyningen eller hovedkortet som sliter. Endret 11. november 2004 av ZephyroX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå