Gå til innhold

NEC ND-1300A 4x som kun brenner i 1,4x

dot_

Anbefalte innlegg

Vi snakker om en NEC DVD_RW ND-1300A. Den brenner i 1,4x, mens den i utgangspunktet støtter 4x. Problemet oppstod for kort tid siden, og jeg har ingen anelese om hva som kan være galt. Har testet dvddecrypter og nero, uheldigvis tar brenningen bortimot 40 minutter hver gang. Har forøvrig brukt de samme dvd-r platene siden i sommer. Noen som vet hva som kan være galt?

:(

se bilde

Endret av hdx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Oppgrader til nyeste firmware

2. Kjøpe bedre plater.

kjekk platene dine med dvd identifier og post bilde her.

Jeg brenner kun med Verbatim Datalife Plus 4x. Som sagt har jeg aldri hatt problemer med disse før. Har brent minst 100 plater til nå i år.

Mulig jeg burde oppgradere til nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Hvilket program brenner du med. Sjekk at buffer'n står konstant på full. Bare for å utelukke at det er matinga til brennern som er problemet

Takk for raske svar.

Bruker DVD Decrypter og Nero

Har ikke endret på noe siden jeg fikk brenneren. Synst derfor det er litt rart at problemene skal hope seg opp såpass tilfeldig.

For å svare på spm ditt: Bufferen i DVD Decrypter er satt til 20 MB. Finner ikke denne seksjonen i Nero?

:hmm:

Lenke til kommentar

Kan ver någe har klikka i innstilange.

Høyre klikk min datamaskin - propeties - hardware - Device manager - IDE ata/atapi controllers - primary ide channel og secondary ide channel, kjekk at disse står på dma if avalibal. (høyreklik propeties.)

tviler på det, men er i alle fall verd å kjekke.

peewee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...