Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpning av porter til LYSE bredbånd

Anbefalte innlegg

SItter hos en kompis nå. Han har Lyse som ISP. Vi trenger litt hjelp til å åpne porter i routeren slik at emule virker slik det skal.

Er det noen som kan hjelpe oss, jeg vet hvordan jeg skal gjøre dette på en NGT router , men det hjelper ikke noe særlig her ser jeg :cool:

Den fiberoptiske kabelen går inn i en boks som heter Telsey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man bestiller én fast IP, så får bare 1 pc denne ipen fordi man må sette dette i nettverksinstillingene. De andre får intern IP fra en ruter til Lyse, dette får alle i nabolaget ditt. De som har intern Lyse IP får samme IP ut til nettet. Ikke mye bra hvis du sitter på IRC o.l.

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Hvorfor fast ip? Har jo ingenting å si for fildeling.

Lyse deler ut 'vanlig' ip (har selv fått på 213 segmentet).

Telseyen er ikke router så du trenger ikke å mappe porter.

Alle fildelingsprogrammer skal virke uten noe som helst konfigurering.

mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, nå er det litt frem og tilbake her anngående åpning av porter, men hva er riktig? Er alle porter åpne eller ikke?

Og hva mener Hetland om at portene er stengt dersom man ikke bruker Hub eller swith.? Tenker han da på å koble hub eller swith til Telsey-boksen, og la alle pc "snakke" med hub/switchen?

Jeg har forsøkt å koble en ip-telefon fra ip24 til bredbåndlinje gjennom lyse, og det fungerer ikke. Ip-telefonene ser ut til å kommunisere på port 5060, men er denne porten åpen elle stengt (jeg har ikke fast ip)?

Prøvde ip-telefonene i en nextgentel-linje, og der var det ingen problem.

Har tilgang på både router og switch som kan kobles mellom, men har ikke fått det til å fungere. Er det mulig å kommunisere på denne porten? Må den åpens, og hvordan gjør jeg i tilfellet det??

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...