HarryKlein Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 SItter hos en kompis nå. Han har Lyse som ISP. Vi trenger litt hjelp til å åpne porter i routeren slik at emule virker slik det skal. Er det noen som kan hjelpe oss, jeg vet hvordan jeg skal gjøre dette på en NGT router , men det hjelper ikke noe særlig her ser jeg Den fiberoptiske kabelen går inn i en boks som heter Telsey Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Du har ikke kontroll over portene hvis du ikke har fast IP :/ Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Tror han må bestille fast IP for at det skal fungere. Det koster 10kr pr. mnd. Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Oki, men om han har fast IP da , hvordan gjør vi det? Han sier han har det, men jeg er ikke så sikker Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Da må han sette det selv i nettverksinstillingene sine. Da får han alle portene inn på sin PC. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fast ip koster 79 kr i året, hvis jeg husker rett. Får lyse 10mbit eller mer neste år Men når jeg skal ha fast ip og jeg har 4 pcer som står i bruk i huset. Får alle pcen sin egen ip da? hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fast ip koster 79 kr i året, hvis jeg husker rett. Fast IP-adresse (1 adresse): kr 200 i etablering og kr 10 pr. måned Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hvis man bestiller én fast IP, så får bare 1 pc denne ipen fordi man må sette dette i nettverksinstillingene. De andre får intern IP fra en ruter til Lyse, dette får alle i nabolaget ditt. De som har intern Lyse IP får samme IP ut til nettet. Ikke mye bra hvis du sitter på IRC o.l. Endret 10. november 2004 av Azton Lenke til kommentar
Geble Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei, Telsey boksen er ingen router. Trenger ikke å åpne porter på Lyse. mvh Lenke til kommentar
Haii Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg tror han må konfigurere windowsen til static ip å ikke DHCP Lenke til kommentar
Azton Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg tror han må konfigurere windowsen til static ip å ikke DHCP jepp. Hvis du ikke har fått din faste IP av lyse, så kan du sikkert ringe å få den via tlf. Lenke til kommentar
Geble Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvorfor fast ip? Har jo ingenting å si for fildeling. Lyse deler ut 'vanlig' ip (har selv fått på 213 segmentet). Telseyen er ikke router så du trenger ikke å mappe porter. Alle fildelingsprogrammer skal virke uten noe som helst konfigurering. mvh Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 fildelingsprogrammer virker då bare i passive mode anbefaler å skaffe fast ip og sette den opp med ein ruter Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Oki, takk for svar. Fikk "Low id" på emule , så nå har han bestillt fast ip. De sa at det ville følge med en bruksanvisning for å åpne porter etc. , så da får vi se. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hei, Telsey boksen er ingen router. Trenger ikke å åpne porter på Lyse. mvh jo, han må åpne porter, med mindre han ikke har koblet seg igjenom en switch. og ja, lyse har fast IP Lenke til kommentar
HarryKlein Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 oki, nå har han fått denne faste ipen. Må en da gjøre noe spesiellt for å åpne porter? Eller er alt åpent? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 alt er åpent om du ikkje kjører feks winxp firewall Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 nei alt er stengt, hvis han ikkje kjører igjennom en vanlig HuB Lenke til kommentar
revolvo Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei, nå er det litt frem og tilbake her anngående åpning av porter, men hva er riktig? Er alle porter åpne eller ikke? Og hva mener Hetland om at portene er stengt dersom man ikke bruker Hub eller swith.? Tenker han da på å koble hub eller swith til Telsey-boksen, og la alle pc "snakke" med hub/switchen? Jeg har forsøkt å koble en ip-telefon fra ip24 til bredbåndlinje gjennom lyse, og det fungerer ikke. Ip-telefonene ser ut til å kommunisere på port 5060, men er denne porten åpen elle stengt (jeg har ikke fast ip)? Prøvde ip-telefonene i en nextgentel-linje, og der var det ingen problem. Har tilgang på både router og switch som kan kobles mellom, men har ikke fått det til å fungere. Er det mulig å kommunisere på denne porten? Må den åpens, og hvordan gjør jeg i tilfellet det?? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg får ikke åpnet portene i min Linksys WRT54G, verken med forwarding eller DMZ. Uansett hva jeg gjør, kommer jeg ikke gjennom portene ved test hos www.canyouseeme.com! Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har dynamisk ip gjennom Lyse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg