Hell Toupée Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hallo! Er det flere av dere gubber (eller kjerringer for den saks skyld) som får denne feilen under installering av Firefox i Fedora 3? [root@st3n firefox-installer]# ./firefox-installer ./firefox-installer-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory [root@st3n firefox-installer]# Et kjapt søk viste av libstdc++.so.6 er installert, uten at det var til stor hjelp. Noen ideer folkens? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Da kan du sikkert symlenke libstdc++.so.5 til libstdc++.so.6. Men ideelt sett bør du nok bruke en Firefox-pakke laget for Fedora Core 3 istedet. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Nja... Jeg har allerede prøvd det, men da kom denne her: [root@st3n firefox-installer]# ./firefox-installer ./firefox-installer-bin: /usr/lib/libstdc++.so.5: version `GLIBCPP_3.2' not found (required by ./firefox-installer-bin) ./firefox-installer-bin: /usr/lib/libstdc++.so.5: version `CXXABI_1.2' not found (required by ./firefox-installer-bin) [root@st3n firefox-installer]# Har det kommet en offisiell pakke for v1.0 til Fedora 3? Endret 10. november 2004 av Svendheim Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Ikke så vidt jeg vet... Men firefox (ikke 1.0, men det kommer sikkert snart. er ikke sååå forskjellige uanset) er standardbrowser, så den følger med. Den installeren fungerte btw fint på fc2 før i dag. Installerte den på profilen min. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kanskje litt søkt, men hva gir gcc-config -l deg? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 firefox er da med i fc3 og i dag kom det 1.0 til den også i updates ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/up...-2.fc3.i386.rpm og ja,, firefox funker hos meg Lenke til kommentar
drall Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 libstdc++.so.5 tilhører gcc-3.3. FC3 benytter seg gcc-3.4 som har libstdc++.so.6 som ikke er bakoverkompatibel. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 drall: Ahhh.. Det er sånn det henger sammen! <--- drall Er det fler av dere som sliter med at Firefox ikke installerer Flash-pluginen automatisk? Ikke at det er noe problem å legge inn denne manuelt, men jeg lurer på om det kun er en Fedora3-bug, siden det fungerer med Fedora2, Debian, SUSE osv. Ich bin Kornholio!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå