Gå til innhold

På tide å lansere nye skjermkort?

ulMo

Anbefalte innlegg

Nå har jo PCI-express kommet for fullt ( Hvertfall for P4 ). Så da er det kanskje på tide at ATI og Nvidia lanserer noen skjermkort som greier å yte PCI-express fullt ut? :dontgetit:

Greit at de har lansert skjermkort med PCI-express støtte, men de funker jo ikke noe bedre i ytelse av den grunn. :ermm:

Har noen hørt om noen lanseringer? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, men x800 har kommet til pci nå, har det ikke?

jo, men det yter ikke PCI-express båndbredden fullt ut forde? :hmm:

Det er ikke "bare bare" å utnytte hele pci-e 16x båndbredden heller da..

Når ikke dagens toppkort utnytter hele AGP 8x engang ;)

Såpass... da er det kanskje på tide å gjøre noe med det da.. :p

Lenke til kommentar
Folka hos ATI og Nvidia kan ikke utføre mirakler heller :!:

jeg tror nok de skulle greid det, men de vil tar bare et steg av gangen, slik at de tjener penger... sånn tror jeg det er med alt av pc egentlig... de har nok teknologien til å lage noe mye bedre enn det som er ute på markedet idag, men de gjør det ikke for da tjener de mye mer penger

Lenke til kommentar
Folka hos ATI og Nvidia kan ikke utføre mirakler heller  :!:

jeg tror nok de skulle greid det, men de vil tar bare et steg av gangen, slik at de tjener penger... sånn tror jeg det er med alt av pc egentlig... de har nok teknologien til å lage noe mye bedre enn det som er ute på markedet idag, men de gjør det ikke for da tjener de mye mer penger

Tror ikke de klarer å lege særlig bedre kort en de gjør nå, og at neste generasjon har bedre ytelse som ikke ville være mulig å få til i dag uten å lage sjermkort med 4 GPU eller lignende ekstermt og dyrt.

At de overpriser topmodellene og seller andre kort som har disablede egenskaper er det ingen tvil om, men topkortene er det beste de får til som er realisitisk.

Når det gjelder PCIe er denne laget for å kunne dimensjoneres kraftig opp for fremtiden noe som er meget smart så slipper vi en ny standard om 3 år.

Lenke til kommentar

Må jo ikke glemme at dagens high end grafikk kort allerede blir holdt tilbake av CPU, så jeg tror ikke PCI sin kapasitet er en faktor i det hele tatt. Først må AMD og Intel gi oss noe råere enn FX og EE.

.....kanskje dobeltkjerner er svaret?...

Lenke til kommentar
Må jo ikke glemme at dagens high end grafikk kort allerede blir holdt tilbake av CPU, så jeg tror ikke PCI sin kapasitet er en faktor i det hele tatt. Først må AMD og Intel gi oss noe råere enn FX og EE.

.....kanskje dobeltkjerner er svaret?...

Det er kun i lavere oppløsninger at CPU er begrensende. FX og EE fungerer helt utmerket sammen med High End grafikkort

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...