Gå til innhold

En ensom rose

DesertGlow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje sånn?  :ermm:

Men jeg tror det er noe med utsnittet her, litt statisk eller noe, dunno...

I alle dager... hva slags filter har du lagt på her? Får følelse av Minority Report når jeg ser det bildet....

Det er veldig enkelt.

Du lager en kopi av layeret, øker saturation litt på det, kanskje justerer på litt mer kontrast. Så kjører du gaussian blur på hele greia.

På orginal layeret kjørte jeg litt USM for oppskarping og bittelitt kontrastjustering.

Deretter setter du opacy på det gaussian blurrete layeret til rundt 40%.

Etter dette, tok jeg viskelæret på 12% hardhet og visket (delvis) vekk delene på det gaussian blurrete layeret som jeg ønsket skulle forbli skarpe (midten av rosen og noe på alle kanter mot det sorte). Dette gjøres enklest ved å ha begge layers synlig og det blurrete med den opacien du vil ha, merker det blurrete som aktivt og derretter hvisker på områdene du ønsker å fjerne blurringen på.

Det er lett å gjøre, men man må holde tunga rett i munnen for at bildet ikke skal virke uklart. (jeg gjorde dette ganske kjapt for å vise prinsippet).

Er forøvrig enig i at støynivået er litt høyt, da lønner det seg i utgangspunktet å bruke så lav ISO som mulig, komponere bildet slik at du senere slipper å klippe så mye i bildet for å få bra utsnitt, samt kjøre neat image/noise ninja på bildet etter at du er ferdig med å editere det.

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...