sniff Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Halla! Fikk den nye hardisken fra Psdata i dag! Men jeg får den faen ikke til å funke! Har prøvd alt! Var en helt annen koblig, en de jeg har fra før! Men den følte med pc`en! Den er rød! Noen som vet noe? Hovedkort Harddisk Endret 10. november 2004 av sniff Lenke til kommentar
sniff Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Fant ut feilen! Kjøpte seff feil type! Dene skal jeg ha Men er de noen mulighet for å ordne denne på Hovedkorte!? Eller må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hovedkortet ditt støtter da S-ATA disker. Du finner portene på hovedkortet ditt. Les i manualen din så finner du et bilde som viser hvor dem er hvis du har vanskeligheter for å finne dem selv. S-ATA har mye mindre kabler enn IDE. Har du i det heletatt Installert S-ATA drivere som fulgte med hovedkortet? Du har nok ikkk bestilt "feil" disk. Men du har bestilt en annen disk-type (S-ATA) enn det du har fra før av (IDE). Den nye er S-ATA og hovedkortet ditt har, i følge infoen på linken du ga, støtte for både S-ATA og IDE. Endret 10. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
sniff Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Nei! Hvor finner jeg de? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) ^ Edita innlegget mitt litt med mer info.. Har du i det heletatt kabel som passer til den nye disken din? Endret 10. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
sniff Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 ^ Edita innlegget mitt litt med mer info.. Har du i det heletatt kabel som passer til den nye disken din? Ja! Fikk me en rød kabel! Ganske liten med hovedkorte! Så kobla jeg strømen inn på som vanlig! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Hvordan er denne kabelen? Er den ca. 5 cm bred eller ca. 1 cm bred? Endret 10. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Har du kobla disken til hovedkortet med denne kablen? Sorry får at jeg spør litt teskje spørsmål. Men bør liksom vite det helt sikekrt før jeg går videre Endret 10. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Av det som eg kan se her: http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k7-series/kt400/ Så støtter ikke det brikkesettet s-ata disker direkte, men asus kan ha laget en overgang som du kan koble til en s-ata disk via p-ata kontakten? Flexible Serial ATA (optional) Promise® controller supports one ATA133 and two serial ATA connectors http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v8x/specification.htm Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Da fikk fløyta en annen låt. Trådstarter: Da har du nok anskaffet noe som ikke passer. Benytt angreretten og send tilbake disken og få pengene tilbake... så bestiller du en IDE-disk. Lenke til kommentar
sniff Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Den er greit! Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Pokker heller da. HK støtter vel Sata helt fint det. Bare installer drivere. Både Promise og Asus kan sikkert levere dem, i tillegg har halvparten av forum-brukerne sikkert dem liggende på en diskett. Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Dette hovedkortet finnes også i en variant _uten_ S-ATA. Det hadde jeg selv for en stund siden. Hvis hovedkortet ditt har den blå kontakten nede til venstre så har du S-ATA og skal kunne bruke harddisken. Hvis ikke, må du nok bytte den. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 OK. Men om Sniff's kort ser ut som det han linker til, ser i hvert fall jeg 2 stk sata kontakter og en stk Promise SATA 150 raid controller, som det finnes driver for her. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Så du har aldri tenkt at kanskje sniff har linket til feil "versjon" av hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå