ken8 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg har en internett linje fra Tiscali og nå ønsker jeg å få trådløst nett i heimen. Jeg har 1 bærbar, 1printer og 1 ekstern disk. Disse "funkskjonene" hadde jeg håpet på. -Alle som kobler seg opp i nettverket får tilgang til skriveren og lese tilgang til den eksterne disken. -Jeg får alle rettigheter til disken. -Hver gang jeg kobler meg på nettverket så synkroniseres mappen (feks. skole) med mappen-skole på den eksterne disken, slik at jeg alltid har backup av det jeg har gjort på min bærbare. Måten jeg hadde tenkt å løse det på: -1stk p2 450Mhz med windows server 2003. Denne kobler jeg printer + ekstern disk på. -kjøpe aksesspunkt feks Asus WL-500g. Kobler modem->aksesspunkt->stasjonær. *Hvordan jeg skal få til en skynkronisering hver gang jeg logger på nettverket aner jeg ikke. Er jeg inne på noe her eller bør jeg se etter en helt annen løsning? Mvh. Ken8 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Det du skisserer burde gå greit. Men synes nok at Windows Server 2003 er litt overkill, både for maskinen du skal kjøre den på, og for de oppgavene du skisserer. Personlig ville jeg nok kikket på en Linux-løsning, eventuelt Win2k. Når det gjelder synkroniseringen, så mener du vel bare en ren kopiering av endrede filer til serveren siden siste gang du var koblet til nettverket? Hvis ja, så vil en batchfil som først tester om du har tilgang til serveren, fulgt av en xcopy hvis tilgang er OK, gjøre jobben. Denne batchfilen linker du til i Startup/Oppstartsmappen, sammen med andre programmer som starter automatisk på maskinen din. Endret 10. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Stenges på grunn av dårlig emnefelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg