Gå til innhold

Internettoppkobling ødelagt av spyware?

Anbefalte innlegg

Fikk et rart problem i går da jeg skulle se litt på datamaskinen til min tante. Den var smekkfull av spyware av alle slag. Kjørte gjennom med både spybot og adaware og fikk fjernet stort sett alt. Men så det rare. Etter at jeg så rebootet maskinen fungerte plutselig ikke internettlinja. Den ville ikke få ip og satte seg automatisk til ett eller annet lokal greier. Når jeg kjører ipconfig /release /renew får jeg en feilmelding som sier noe sånt som kan ikke finne angitt tjenesteleverandør eller noe lignende. Vet at tcp/ip settings er riktig for jeg sjekket med min laptop med akkurat samme innstillinger og det fungerte perfekt. Prøvde også å reinstallere nettverks-kort drivere, men til ingen nytte. Min tanke er kanskje at noe av spywaret la seg inn på en slik måte at man er avhengig av det for å koble seg til inet, men hvordan kan man i så fall sjekke ut dette og evt. fjerne det? Eller er det noen som har noen andre forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet. Når han kjørte adaware, ødelagte det toltalt for han. Kom seg ikke på nett i det hele tatt.

Får ikke pratet med han nå desverre, men kanskje det kan være en idè å sjekke over regsisteret ditt?

Ellers så skriver du lite om systemet og nettverket ellers...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...