Bobby_Digital Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Fikk et rart problem i går da jeg skulle se litt på datamaskinen til min tante. Den var smekkfull av spyware av alle slag. Kjørte gjennom med både spybot og adaware og fikk fjernet stort sett alt. Men så det rare. Etter at jeg så rebootet maskinen fungerte plutselig ikke internettlinja. Den ville ikke få ip og satte seg automatisk til ett eller annet lokal greier. Når jeg kjører ipconfig /release /renew får jeg en feilmelding som sier noe sånt som kan ikke finne angitt tjenesteleverandør eller noe lignende. Vet at tcp/ip settings er riktig for jeg sjekket med min laptop med akkurat samme innstillinger og det fungerte perfekt. Prøvde også å reinstallere nettverks-kort drivere, men til ingen nytte. Min tanke er kanskje at noe av spywaret la seg inn på en slik måte at man er avhengig av det for å koble seg til inet, men hvordan kan man i så fall sjekke ut dette og evt. fjerne det? Eller er det noen som har noen andre forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet. Når han kjørte adaware, ødelagte det toltalt for han. Kom seg ikke på nett i det hele tatt. Får ikke pratet med han nå desverre, men kanskje det kan være en idè å sjekke over regsisteret ditt? Ellers så skriver du lite om systemet og nettverket ellers... Lenke til kommentar
.V. Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har hun modem/isdn? Tror det er noe spyware som sletter noe viktig til modem/isdn når du fjerner det. Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Det er bredbåndsoppkobling, telenor avidi for å være mer spesifikk. Windows xp oppgradert til sp2. Er vel det som er viktig å få med tenker jeg. Har litt liten lyst til å begynne å endre på ting i registry sånn helt på måfå Endret 10. november 2004 av Bobby_Digital Lenke til kommentar
.V. Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Prøvd å installere nye drivere til nettverkskortet? Prøv å slett alt telenor-tullet og legg det inn på nytt. Prøv å slå av windows-brannmuren. Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Alt det er prøvd ja. Er over kabel-tv så må ikke han noe sw fra telenor. Regner med at det blir format/reinstall da ja Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Alt det er prøvd ja. Er over kabel-tv så må ikke han noe sw fra telenor. Regner med at det blir format/reinstall da ja Du kan prøve en winsocketfix Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Noen som kan utdype litt om winsocektfix? søker på google men fant bare en link, som ikke var så veldig informativ... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva står det under Status i network connections? Har du sjekket at nettkortet ikke har blitt disabled? Har du noe mer spesifikk feilmelding enn "noe sånt"? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Flyttes fra hardware->Internet til Programvare->Sikkerhet Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Nei det er ikke disablet ... Har ikke tilgang på den aktuelle pcen dessverre. Men ingen som kan forklare meg noe om winsocketfix? Endret 11. november 2004 av Bobby_Digital Lenke til kommentar
Bobby_Digital Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 WinsockFix gjorde trikset ja:) Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kan du fortelle hva winsockfix var? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå