Gå til innhold

treig ved oppstart


Mickidod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er helt normalt at winxp bruker litt tid på å starte opp. Netverk + mangen programmer + firewall osv?

eller nei?

- Den behøver for all del ikke å være treg i oppstart pga. "programmer + firewall"

 

Bruker den lang tid før den begynner å loade windows?

- Hvilken del av booten bruker den for lang tid på?

 

Hvis det er "inni" windows kan du jo prøve å deaktivere unødvendige ting/programmer med feks. msconfig.

 

Du kan egentlig begynne med å ta vekk MSN :p

 

Selv har jeg bare powerstrip som starter med PC'en... Det går relativt raskt. Jeg har dog deaktivert alt jeg ikke trenger. Finnes guider på hva du trenger osv. Og er du i tvil om en prosessen er "nødvendig" er det bare å søke på...

 

- Goggle is your friend!

Men hva har man ikke Hw.no forumet til? - hva trenger man goggle til da...

Lenke til kommentar
Dasse: Trådstarter skriver er treg ved oppstart? Da er det vel ikke inne i windows han mener, eller. Hehehe

Ps: Min bruker også en del tid på å starte opp. Men eg har tid å vente i ca 2min til win er oppe, men er skjelden eg trenger en restart. Kun ved oppdateringer.

jaa.... du missforsto meg...

 

Jeg spørte om det var tregt "inn i wondows" ..... og ikke inne i wondows - etter booten va r ferdig....

 

Syntes da du kunne forstå såpass...

 

Eller skal jeg bare si: Dumme dumme meg.... (som ikke klarer å få frem poenget i postene mine?)

 

 

edit:

 

- Hvilken del av booten bruker den for lang tid på?

 

Hvis det er "inni" windows kan du jo prøve å deaktivere unødvendige ting/programmer med feks. msconfig.

Endret av Dasse
Lenke til kommentar
Har du Northon antivirus eller norman?? de tar ganske lang tid å laste opp... men det er verdt ventetiden fullt ut...hehe

ikke for å si at dere ikke skal bruke antivirus programmer, men jeg har utnom få tilfeller av "globale" virus - aldri fått et virus eller blitt "abused" av andre folk på vårt kjære internett... Jeg kjønner rett og slett ikke hvordan folk klarer å få virus.

 

Samme med mailen min... Folk får virus og spam på rekke og rad...

Not me...

Lenke til kommentar

Jeg har Norton antivirus 2003, Power strip, Steam, msn ,6.2 og sånne små pogrammer som Rivatuner. jeg har spy pogramme Btw..

Det er ved Oppstart driten er treig, Når det står windows Xp strek som går framm og tilbake:S

 

Vet om en som har en dritt pc, som starter, mye før meg også?

 

han har Pentium 3! ca like mange pogrammer som meg, og har 256 mb ram..

det fatta ikke jeg helt!

Endret av Mickidod
Lenke til kommentar
Jeg har Norton antivirus 2003, Power strip, Steam, msn ,6.2 og sånne små pogrammer som Rivatuner. jeg har spy pogramme Btw..

Det er ved Oppstart driten er treig, Når det står windows Xp strek som går framm og tilbake:S

 

Vet om en som har en dritt pc, som starter, mye før meg også?

 

han har Pentium 3! ca like mange pogrammer som meg, og har 256 mb ram..

det fatta ikke jeg helt!

Reinstaller windows. Det funker garantert :)

Lenke til kommentar
Har du Northon antivirus eller norman?? de tar ganske lang tid å laste opp... men det er verdt ventetiden fullt ut...hehe

ikke for å si at dere ikke skal bruke antivirus programmer, men jeg har utnom få tilfeller av "globale" virus - aldri fått et virus eller blitt "abused" av andre folk på vårt kjære internett... Jeg kjønner rett og slett ikke hvordan folk klarer å få virus.

 

Samme med mailen min... Folk får virus og spam på rekke og rad...

Not me...

hvordan kan du vite om du har fått virus uten en virussjekker?

 

det er tross alt ikke alle virus som er så idiot at de annonserer sitt nærvær på samme måte som sasser og liknende... :no:

 

få deg en gratis virus klient fra f.eks f-secure FFS....

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...