JRL Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Sist torsdag satt jeg å spilte, så plutselig låser pc-en seg. Jeg må da slå av maskinen, og starte på nytt. Under booting kommer det opp en beskjed som lyder: "detecting ide drives...". Pc-en kommer seg ikke lenger en dette og virker som den har låst seg. Jeg tar da å begynner å dra ut noen cd-rommer. Etter å ha dratt ut brenneren min så booter pc-en uten problemer og ser bra ut. Jeg konstaterer da at det var den som var problemet. Jeg har nå gått til innkjøp av en ny brenner, denne: http://www.nec.se/templates/NEC_ProductCat...=2878&item=4257 Etter instalasjon virker alt fint, og jeg er fornøyd. Men så skjer det igjen, akkurat det samme som første gang, plutselig låser pc-en seg, og samme beskjed kommer opp under bootinga. Dette var da 15 min etter instalasjon. Mitt system finner du i profil vist dette er intresangt. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
JRL Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 der funka det i 15 min, så låste pc-en seg...reboot..."detecting ide drives...", stopp. Ingen som har en anelse om hva som er problemet? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 mulig kontrolleren får litt @ når 2 enheter står i samme instilling ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Prøv å bytte IDE-kabel til enheten. Kan være skade på kabel som ødelegger for deg. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kan være skranglete strømkabel også. Sjekk om den sitter skikkelig, og stram til stikkene i pluggen om den sitter løst. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 prøvde å bytte ide kabel nå! og pc-en startet Nå får vi se om den holder seg oppe en stund Lenke til kommentar
JRL Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Pc-en ser ut til å være i topp form nå! ser ut som det var kabelen som var i dårlig stand! Burde egentlig ha komment på dette selv heh. men takk for alle tips og forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå