Gå til innhold

Jeg blir Telenorkunde idag---spørsmål:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ble nettopp oppringt av Telenor Mobil fordi jeg hadde bedt om et tilbud fra dem. Fikk fri innmelding, nummerportering, ny type sim-kort + noen rabatter som jeg ikke husker. I tilllegg et gavekort på 300 kr ved kjøp av tlf hos Telenor forhandler. Noen ekstra subsidiering på en Nokia 6630 som jmmk skriver om var ikke aktuelt. Iflg. han jeg snakket med, er det ikke Telenor som bestemmer hvor mye telefonen skal koste, de gir bare penger til forhandlere som selger et Telenor abonnement med en viss bindingstid. Utover det er ikke Telenor herre over hvor mye man må gi for en telefon.

 

For øvrig hoppet jeg over fra NetCom til Telenor fordi jeg i jobbsammenheng er avhengig av bedre dekning enn NetCom har. I tillegg virker support hos Telenor veldig bra, etter min erfaring. Men jeg skulle gjerne hatt et bedre tilbud på en 6630....

Lenke til kommentar
"jmmk"

Bruker du mobilen lite til å ringe med?....

Da må du da ha blitt lurt fryktelig avTelenor?

Dette kan da ikke bli billig...totalt....når du i tillegg nesten ikke ringer.

Det regnestykket skjønner jeg ikke.....

 

Du er ikke fjortiss, men 30 sier du. Derfor ikke kontantkort....

 

Jeg er heller ikke "fjortiss". Faktisk langt eldre enn deg også......

 

og har nettopp både kuttet fasttlf og mobilab.....og bruker kun Talkmore, forh.betalt til alle i hele familien.

("Fjortiss" eller ikke he he.)

Rett og slett fordi de forh.betalte, som Mobyson og Talkmore blir absolutt billigst på sikt.

Hør nå her, dette blir aldeles ikke dyrt for han! Greit han må betale 129,- i måneden i månedsavgift, totalt blir dette 1548,-

 

Han fikk 2800 i avslag på en ny telefon. Altså har han før han begynner å ringe, spart 1252,- i forhold til å kjøpe telefonen uten abo, og så putte inn et talkmore-sim i.

 

Siden ringeprisen på privat+ kun er et par øre dyrere enn talkmore og lignende, så vil han måtte ringe _mer_ enn 15 000 minutter eller 250 timer for at talkmore skal bli billigere.

 

Eller om han bare sender sms, da må han sende 4000 sms før talkmore blir billigere.

 

Så, igjen, du må ringe MYE for at talkmore og annet skal lønne seg, om du kjøper subsidiert telefon.

Hei

 

Nå er det regnestykke dit litt galt fordi mobene Telenor tilbyr ligger mye høyere i pris enn andre,du får 6630 til 5100.- og hvis du legger sammen så får du 2998+1548=4546 en differense på 600 og stått fritt til å velge en operatør som er billigere og dessuten så er vel etableringsgebyr på 199 også.Det lønner seg nesten ikke å kjøpe subsidiert telefon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...