Gå til innhold

Jeg blir Telenorkunde idag---spørsmål:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du bytter fra Chess til Telenor? Ja, du har jo selvfølgelig kjøpt en subsidiert telefon, men er du misfornøyd med noe fra Chess?

 

Jeg vurderer å bytte bort fra Chess selv grunnet litt hikke, men vil ha et par gode argumenter fra andre. De er fortsatt de billigste for meg nemlig, så jeg er i tvil.

Lenke til kommentar

ja de er billigst! chess altså!

 

jeg byttet til Telenor pga. 2 ting.

 

1. 2500; i avslag på en nokia 6630 (hos best-buy.com) + gavekort fra før.

 

2. forsikring! (dyr mobil med dyrt minnekort!)

 

 

fornøyd med chess var jeg.... men nå kjøper jeg en "billig" mobil i året på abonementet.

 

har forsåvidt gjort det før også, "brukt" tele2 litt ;)

 

men ville ha telenor nå, pga. det jeg skrev over . + de har fine "mine sider", der jeg kan legge til og fjerne ting og tang selv.

 

føler meg TRYGGERE ?! :dontgetit: så bruker jeg mobilen lite å ringe med så uansett merker jeg ikke det store ...

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra telenor til chess nå, og like etterpå ringte en fra telenor meg og sa at han kunne gi meg et bra tilbud. Jeg skulle få et bra abn. og 500kr hvis jeg ikke byttet til chess. Jeg sa nei takk, og da spurte han meg om hva jeg byttet til. Jeg bytta til chess easy og det hadde han ikke hørt om før. Så sa jeg hva ringeprisen var og da sa han rett ut at telenor ikke hadde no bedre abn å tilby meg. Hehe!

Lenke til kommentar

"jmmk"

Bruker du mobilen lite til å ringe med?....

Da må du da ha blitt lurt fryktelig avTelenor?

Dette kan da ikke bli billig...totalt....når du i tillegg nesten ikke ringer.

Det regnestykket skjønner jeg ikke.....

 

Du er ikke fjortiss, men 30 sier du. Derfor ikke kontantkort....

 

Jeg er heller ikke "fjortiss". Faktisk langt eldre enn deg også......

 

og har nettopp både kuttet fasttlf og mobilab.....og bruker kun Talkmore, forh.betalt til alle i hele familien.

("Fjortiss" eller ikke he he.)

Rett og slett fordi de forh.betalte, som Mobyson og Talkmore blir absolutt billigst på sikt.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

pris er ikke alt. jeg hadde talkmore et par måneder i sommer, men valgte å portere tilbake til djuice kontant. er så mye lettere å kunne lade uten å være i nærheten av en åpen bank eller en pc. er sjelden jeg har penger på kontoen uansett.

har hatt flere kunder i butikken som synes det samme og har portert fra både talkmore og mobyson til kontantkort hos telenor (uten å kjøpe telefon samtidig).

Endret av mckvakk
Lenke til kommentar
"jmmk"

Bruker du mobilen lite til å ringe med?....

Da må du da ha blitt lurt fryktelig avTelenor?

Dette kan da ikke bli billig...totalt....når du i tillegg nesten ikke ringer.

Det regnestykket skjønner jeg ikke.....

 

Du er ikke fjortiss, men 30 sier du. Derfor ikke kontantkort....

 

Jeg er heller ikke "fjortiss". Faktisk langt eldre enn deg også......

 

og har nettopp både kuttet fasttlf og mobilab.....og bruker kun Talkmore, forh.betalt til alle i hele familien.

("Fjortiss" eller ikke he he.)

Rett og slett fordi de forh.betalte, som Mobyson og Talkmore blir absolutt billigst på sikt.

Hør nå her, dette blir aldeles ikke dyrt for han! Greit han må betale 129,- i måneden i månedsavgift, totalt blir dette 1548,-

 

Han fikk 2800 i avslag på en ny telefon. Altså har han før han begynner å ringe, spart 1252,- i forhold til å kjøpe telefonen uten abo, og så putte inn et talkmore-sim i.

 

Siden ringeprisen på privat+ kun er et par øre dyrere enn talkmore og lignende, så vil han måtte ringe _mer_ enn 15 000 minutter eller 250 timer for at talkmore skal bli billigere.

 

Eller om han bare sender sms, da må han sende 4000 sms før talkmore blir billigere.

 

Så, igjen, du må ringe MYE for at talkmore og annet skal lønne seg, om du kjøper subsidiert telefon.

Lenke til kommentar

jmmk,

 

har faktisk vurdert å gjøre akkurat det samme som du nå har gjort. Skal kjøpe 6630. har Chess ab.

 

Men vil helst ha telenor priv+ pga forsikring, 3G-saker og fine GPRS-tilbud for tida. Så en subsidiert 6630 til ca 3500 bilr vel omtrent samme pris som usubsidiert 6630 med fortsatt Chess ab(medregnet ab-kostnader).

 

Men hva sa du til folka som ringte fra telenor?

 

tror nesten jeg må si; "jmmk fikk det da vil jeg også haa!!"

Lenke til kommentar
"jmmk"

Bruker du mobilen lite til å ringe med?....

Da må du da ha blitt lurt fryktelig avTelenor?

Dette kan da ikke bli billig...totalt....når du i tillegg nesten ikke ringer.

Det regnestykket skjønner jeg ikke.....

 

Du er ikke fjortiss, men 30 sier du. Derfor ikke kontantkort....

 

Jeg er heller ikke "fjortiss". Faktisk langt eldre enn deg også......

 

og har nettopp både kuttet fasttlf og mobilab.....og bruker kun Talkmore, forh.betalt til alle i hele familien.

("Fjortiss" eller ikke he he.)

Rett og slett fordi de forh.betalte, som Mobyson og Talkmore blir absolutt billigst på sikt.

Hør nå her, dette blir aldeles ikke dyrt for han! Greit han må betale 129,- i måneden i månedsavgift, totalt blir dette 1548,-

 

Han fikk 2800 i avslag på en ny telefon. Altså har han før han begynner å ringe, spart 1252,- i forhold til å kjøpe telefonen uten abo, og så putte inn et talkmore-sim i.

 

Siden ringeprisen på privat+ kun er et par øre dyrere enn talkmore og lignende, så vil han måtte ringe _mer_ enn 15 000 minutter eller 250 timer for at talkmore skal bli billigere.

 

Eller om han bare sender sms, da må han sende 4000 sms før talkmore blir billigere.

 

Så, igjen, du må ringe MYE for at talkmore og annet skal lønne seg, om du kjøper subsidiert telefon.

Alastor;

jmmk er ikke en han :p det er en hun ;)

 

syns det virket som et bra tilbud. jeg selv har portert to nr til tele 45 og fikk samlet 3000 i avslag på to telefoner tror jeg :p

Lenke til kommentar

Hm. Jeg prøvde TILBUD til 1999, men det funka dårlig. Jeg trodde det var Telenor vi snakket om, men jeg fikk svar fra NetCom, som sa at kodeordet TILBUD er ukjent.

 

Jeg har forøvrig lenge vurdert å hoppe over fra NetCom til Telenor, pga. mye bedre dekning. Hvis jeg i tillegg får en god deal på en 6630 er det snart slutt på vurderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...