buskmann Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Tenkte jeg skulle legge inn et screenshot for sammenligningens skyld (Pinnacle PCTV), men det blir visst svart. Signalet går vel direkte til skjermkortet tenker jeg. åja stemmer det. Du har vel ikke et digitalt Cam et sted da? Tok en liten capture jeg. Men du får en idé om bildekvaliteten, men lyden er fraværende. Har ikke satt meg inn i det. Dette er altså fra et Pinnacle PCTV-kort, som jeg absolutt ikke anbefaler noen å kjøpe. Unntatt de med fritidsproblemer, da. Divx: Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 hmmm TS2004avi.doc Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Er det egentlig no vits å kjøpe et PCI kort? Jeg mener: Grunnen til å kjøpre PCI i stedet for USB må vell være om du skal drive med noe form for mpeg2 encoding, noe de færreste gjør. Kjøper du USB så kan du jo bruke den på din stasjonære PC, drar du til hytta kan du ta med usb-dingsen og koble den på en kamerats PC og se på TV der, eller låne faren din sin laptop når han er på ferie og se på TV i senga .... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har selv et Hauppauge PVR250 (eneste forskjellen mot 350 er at 250'en ikke har TV-ut i tillegg) og er veldig fornøyd med det. Komprimerer i mpeg1/mpeg2 i hardware, slik at du f.eks. ikke trenger å rekomprimere hvis du skal brenne til DVD (forutsetter riktige instillinger). Kunne tenkt meg en dings som hadde komprimert til divx i hardware, så jeg skal gå for en plextor "digs" snart (husker ikke hva den heter), da den skal gjøre dette! PVR250'en koster rundt tusenlappen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Er det egentlig no vits å kjøpe et PCI kort? Jeg mener: Grunnen til å kjøpre PCI i stedet for USB må vell være om du skal drive med noe form for mpeg2 encoding, noe de færreste gjør. Kjøper du USB så kan du jo bruke den på din stasjonære PC, drar du til hytta kan du ta med usb-dingsen og koble den på en kamerats PC og se på TV der, eller låne faren din sin laptop når han er på ferie og se på TV i senga .... øhm.. kanskje for å få ned CPU bruken betraktelig, samt spare tid? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 LilleG: Jeg har testet et *utall* forskjellige tvkort i løpet av dette året. Du må aldri finne på å kjøpe et kort uten hardware mpeg encoding, med mindre du skal ha en separat maskin til å kjøre tvkortet på. Helt greit å *se* på tv, men i det øyeblikket du skal ta opp et tvprogram, så sluker et tvkort uten hardware mpeg encoding det meste av ressursene på pc'n din. (alt ett hva slags kvalitet du tar opp i seff) Jeg har prøvd de fleste kort i handelen, og konklusjonen er klar. Du har to alt. i det prissjiktet du er i. 1. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302811&cks=SER dette kortet funket bra, men ulempen her er at du er bundet til mpeg formatet ved opptak. 2. http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7066 dette kortet har ikke den bindingen til mpeg. (selv om når du skal ta opp til f.eks xvid - så brukes ikke hardware encodingen) kortet har også en veldig bra software, og støtter også radio. Etter å ha testet alt fra terratec til pinnacle etc, endte jeg opp med det Winfast kortet, og er strålende fornøyd med det. En annen ting: Jeg vender nesten alltid tilbake til opptak i mpeg format. Det funker rett og slett best. Ved opptak i dvd-kvalitet 720x576 oppløsing 6000kpbs tar kortet 3-6% av cpukraft på maskinen min som er en p4 2.4. 3-6%! Håper jeg guidet deg litt videre her. De få 300kr som du må over 1000kr er ufattelig lite i forhold til det du vinner. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) jeg vil foreslå at du tar en titt på denne linken: http://www.shareit.com/product.html?produc...df3487d86334096 Her selges de mest anerkjente kortene på markedet til priser de skandinaviske webshopene sannsynligvis ikke kan matche. Hauppauge win tv-pvr 350 (1271kr + porto) har f.eks. innebygd både hardware encoder og decoder, dvs. at den krever nesten ingen cpu %. pvr 250 (936kr +porto) har hardware encoder, så den krever også lite cpu i opptak. Decoderen er softwarebasert, så det kreves litt mer under avspilling. Hauppauge- kortene blir ofte brukt som referansekort. Edit: Dersom du ber om priser oppgitt i dollar, og regner om med dagens kurs, koster pvr 250 893kr og pvr 350 1193kr Endret 13. november 2004 av gunlovin Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 ehhh ikke *så* bra priser da. 350 kortet: kortet: 1271kr porto: 134kr 24% moms på kortet&frakt: 337kr totalt vil kortet da komme opp i 1742kr, og da har jeg ikke tatt med tollgebyr etc... på rimeligste sted som hardware.no fant produktet koster kortet 1606kr... valget er klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå