tilfeldignavn Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hei. Jeg har en harddisk som jeg kommer til å selge til en ukjent person, og ønsker selvsagt å slette alle dataene. Hvordan går jeg frem på den ekleste og beste måten? Fjerne alle partisjonene? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Tja, med mindre du har supersensitiv informasjon på den som du absolutt ikke kan la andre se, kan du godt bare gjøre det ja. Dersom personen du selger til derimot *vil*, så er det, nesten uansett hva du gjør, mulig for han å hente frem dataene igjen. Men jeg regner med at det ikke er så farlig og at du bare tar sjangsen på at personen ikke er en fyr som absolutt vil grave, så da funker løsningen din Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Du har en harddsik som du har forskjellig ting på, og den disken skal du selge? Hva med å formatere og slette partisjonene slik at det blir en partisjon? eller er det ikke det du skal gjøre? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kan benytte et eget program for å wipe harddisken. Finner sikkert noe på google. Da benytter man et program som overskriver hele harddisken flere ganger for å gjøre det temmelig vanskelig for andre å lese tidligere data. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 På Ultimate Boot CD ligger det verktøy for å slette/wipe data på harddisken. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Partition magic har et slikt del-program: "secure erase". Det overskriver dataene så mange ganger at det blir umulig å hente de tilbake. www.ibas.no selger også et slikt program. (Jeg vet ikke om det finnes en gratis prøveversjon av det også) Lenke til kommentar
tilfeldignavn Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Noen som tilfeldigvis vet om et gratis program som kan benyttes? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 http://www.ultimatebootcd.com/ her inne har du alle muligheter Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 East-Tec FormatSecure regn med noen dager til formatering............ Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hmmm, fungerer dette på enkeltpartisjoner også, uten å ta knekken på resten av disken om man ønsker å beholde data på andre partisjoner? (litt nisjeaktig spm, men dog interessant å vite). Lenke til kommentar
HEE Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 hei.. lurer litt på dette jeg og.. sitter hos en bedrift og har fått oppgave og wide disken på noen titalls maskiner. fant ett men tror det bare overskrev en gang.. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 http://www.heidi.ie/eraser/default.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå