Gå til innhold

hvilke harddisk burde jeg velge?

magiXen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg ville satset på hitachi-en, siden jeg har veldig dårlig erfaring med wd, rund 1/2 av harddiskene deres kresjer jo :no: (var litt overdrevent, men det er jo nesten så ille)

hitachi er det ikke de som het ibm før det. Å viss du leser en del gamle poster om de diskene finner du fort ut at du holder deg langt borte fra de.

Lenke til kommentar
jeg ville satset på hitachi-en, siden jeg har veldig dårlig erfaring med wd, rund 1/2 av harddiskene deres kresjer jo :no:  (var litt overdrevent, men det er jo nesten så ille)

hitachi er det ikke de som het ibm før det. Å viss du leser en del gamle poster om de diskene finner du fort ut at du holder deg langt borte fra de.

helt feil fixer`n

gamle poster ja, de gamle diskene fra 20 gb til 70 gb va noe møl

hørtes ut som det lå klinkekuler inni diskene,

har 5-6 hitachi ibm nå aldri hatt et problem , kjmpedisker og pga problemene de hadde før ,så måtte de senke priser for å selge, bra for oss forbrukere,

for ca 2 år siden hadde jeg 3 disker i en maskin 1. ibm .1 WD og 1.seagate

Gjett hvilke to som krasja :D

ibm lever den dag idag som testdisk :)

Jeg er ikke i tvil om å anbefale hitachi ibm, de og duracell kaninen bare går og går...............

Cannon

Lenke til kommentar
Jeg er ikke i tvil om å anbefale hitachi ibm, de og duracell kaninen bare går og går...............

Jeg er ikke i tvil om at jeg holder meg LANGT unna disker fra Hitachi/IBM for evig og alltid etter de problemene jeg har hatt med dem og "kunderservicen" deres!

Kort fortalt: Uhelbredelig diskcrash, inkompatibelt diagnoseprogram fra IBM/Hitachi website, ingen respons whatsoever fra kundeservice, 4 måneder før erstatningsdisk kom og da var den brukt og i brutt forsegling.

Dette var en 40Gb laptop-disk, altså ikke så verst moderne.

Lenke til kommentar

Svært så gode dere er nå på diskene og kvalitetene? De fleste diskene er meget bra idag, wd,seagate,maxtor,Hitachi,samsung er alle bra disker. Så hva du velger er i grunnen størrelsen og pris/støy som avgjør hvilken produsent du velger.

Selv har eg brukt mest ibm og wd, samsung diskene har eg aldri prøvd.

Og en ting til som eg har lært meg, du skal aldri si aldri? Hehehe.

Lenke til kommentar
jeg ville satset på hitachi-en, siden jeg har veldig dårlig erfaring med wd, rund 1/2 av harddiskene deres kresjer jo :no:  (var litt overdrevent, men det er jo nesten så ille)

helt feil fixer`n

gamle poster ja, de gamle diskene fra 20 gb til 70 gb va noe møl

hørtes ut som det lå klinkekuler inni diskene,

har 5-6 hitachi ibm nå aldri hatt et problem , kjmpedisker og pga problemene de hadde før ,så måtte de senke priser for å selge, bra for oss forbrukere,

for ca 2 år siden hadde jeg 3 disker i en maskin 1. ibm .1 WD og 1.seagate

Gjett hvilke to som krasja :D

ibm lever den dag idag som testdisk :)

Cannon

Joda har rett ja. men det kan jo skje at ibm eller hitachi har laget 1 bra disk. å fillern du fikk den :!: Sier ikke at ibm/hitachi diskene er dårlige disker men gud så mange som hadde trøbel med den dritten. jeg kommer aldri til å kjøpe meg en ibm/hitachi noen gang.

edit leif var her

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...