eirikhaf Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg driver og funderer litt på en liten casemod, men da må jeg bruke et m-atx kort for å få det til, så derfor lurte jeg på om det er noe store forskjeller i ytelser mellom m-atx og atx?For er det noe merkbart dårligere vet jeg ikke om jeg gidder å stresse med det.. Det jeg tenkte på var å bruke AMDsocket 754, men lurer på å vente til socket 939 blir litt billigere og får flere valgmuligheter(Har ikke funnet noen m-atx kort til 939 ennå heller) Intel er jeg ikke så sikker på, men hvis noen mener at det er mindre forskjell på m-atx til Intel enn AMD så får vi se på saken.. skjermkort og minne kommer litt ann på om jeg skal vente eller kjøpe nå, men vil det også ha noe å si på m-ATX iforhold til ATX? Håper det er noen som har noe fornuftig å si om dette Takker for alle svar på forhånd Eirik. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis man sammenligner atx og m-atx kort på samme plattform (brikkesett osv.) skal det ikke være noen ytelsesforskjeller. Forskjellen går heller på antall minneslot`er, antall ekspansjonsspor osv. Men svært mange av m-atx kortene er rimelige og bruker rimelige brikkesett og integrert vga. Da vil man jo gjerne få ytelse deretter. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 m-ATX socket 754 er et forbannet lite utvalg av m-atx hovedkort Dette skulle gi ok ytelse som ikke står mye tilbake for atx standarden Lenke til kommentar
eirikhaf Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Høres bra ut. Det var med lik platform/brikkesett jeg tenkte på ja..minnesloter og ekspansjonsspor er ikke så viktig.. noen som vet noe om m-atx til s939, om det er kommet eller om når det muligens vil komme..? Altfor lite utvalg av m-atx ja..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå