Gå til innhold

m-ATX vs. ATX. Forskjell ytelse?

eirikhaf

Anbefalte innlegg

Jeg driver og funderer litt på en liten casemod, men da må jeg bruke et m-atx kort for å få det til, så derfor lurte jeg på om det er noe store forskjeller i ytelser mellom m-atx og atx?For er det noe merkbart dårligere vet jeg ikke om jeg gidder å stresse med det..

Det jeg tenkte på var å bruke AMDsocket 754, men lurer på å vente til socket 939 blir litt billigere og får flere valgmuligheter(Har ikke funnet noen m-atx kort til 939 ennå heller)

Intel er jeg ikke så sikker på, men hvis noen mener at det er mindre forskjell på m-atx til Intel enn AMD så får vi se på saken.. ;)

skjermkort og minne kommer litt ann på om jeg skal vente eller kjøpe nå, men vil det også ha noe å si på m-ATX iforhold til ATX?

Håper det er noen som har noe fornuftig å si om dette

Takker for alle svar på forhånd

Eirik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man sammenligner atx og m-atx kort på samme plattform (brikkesett osv.) skal det ikke være noen ytelsesforskjeller. Forskjellen går heller på antall minneslot`er, antall ekspansjonsspor osv.

Men svært mange av m-atx kortene er rimelige og bruker rimelige brikkesett og integrert vga. Da vil man jo gjerne få ytelse deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...