sssh Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har en liten sak her med musa mi.. Kan ikke si jeg er særlig happy for dette heller. Av og til, med jevne mellomrom, skvetter muspekeren av gårde til et eller anna hjørne av skjermen. Den står ikke fast der, og kan med en gang flyttes det jeg vil ha den, men dette er veldig irriterende! Har installert nyeste mouseware fra logitech, musa jeg bruker er Logitech Click, og musmatta er fUnc surface 1030. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Er det optisk mus? I såfall, skjer dette når du beveger musa raskt over matta? Eldre mus har en tendens til å sprette til alle mulige kanter hvis du beveger den litt for raskt. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Samme skjer hos meg av og til og jeg har optisk mus hvilket jeg antar du også har. Løft opp musa of fjern håret som ligger under leserhodet :!: Ikke ring brukerservice da kommer du på topp 10 lista over dumme spørsmål Lenke til kommentar
sssh Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Optisk mus, ja. Ikke trådløs. Ikkeno hår under lesehodet, og musmatta er helt ren. Skjer ikke når jeg beveger musa fort, den er presis som faen. Det skjer av og til når jeg bare beveger musa sakte en vei, så skvetter musepekeren plutselig rett i en annen etning, ofte helt ut til hjørnet av skjermen. Argh! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Dette er veldig vanlig på optiske mus når laseren treffer en flerfarget overflate. func'en er jo ensfarget, men kan det være at du treffer logoen når det skjer? Lenke til kommentar
darkie Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Høres ut for meg som at du har en "tyvtitter" inne som beveger musa din Men jeg kan jo ta feil :!: Lenke til kommentar
Bever'n Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det samme skjer når jeg brukker tommy & tigern boka mi som musmatte... har kommet fram til at det er rødfargen i tittelen på boka som gjør at det blir tull.. rart men sant.. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Sitter nå på skolen med den bærbare og bruker bare bordplate som musematte. Litt ujevnt underlag og det samme skjer her. Det sies jo at de nyeste optiske musene kan brukes på så og si alt underlag, men det finnes selvsagt visse begrensninger her også som ved andre ting. Finnes det en liten ujevnhet så vil musa reagere annerledes. Hva slags matte har du forresten ? Rengjør du noengang rundt og inni der selve "øyet" er ? Kan være selve plastøyet har fått en skrape på seg som vil påvirke presisjonen av og til. Min mus er halvannet år gammel og jeg har vært bortpå der enkelte ganger for å rengjøre og ser hvertfall ikke bortifra at det kan ha skjedd. Skal ha ny mus(LES: Razer Diamondback) snart så jeg gir litt faen Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg har en MS IME 4.0 og Steelpad 4s... Det samme hender at skjer med meg! Lenke til kommentar
uburen Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har du åpna musa og fjernet all navleloen som legger seg rundt hjulene inni? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Min erfaring er at da jeg har kjøpt mus til 150,- på elkjøp så blir de sånn etter en stund. Edit: Uflaks med valg av mus kanskje? Endret 11. november 2004 av jh_ Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har du åpna musa og fjernet all navleloen som legger seg rundt hjulene inni? Det er vel egentlig snakk om optiske mus dersom jeg ikke har tatt helt feil" Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 har samma mus. logitech tilt hweel elns. Samma problem her, men jeg bruker sofaen da så det kan jo være en årsak Lenke til kommentar
Procli Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har skjedd med meg også.. og denne musen var HELT ny. Akkorat installert pc`en en for svigers. Musen hopper av og til nedover.. Utrolig irriterende Tenkte først at det hadde noe med at det var dårlig batteri (batteriene er oppladdbar) Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Prøv med noe annet underlag. Har opplevd dette problemet med stort sett alle optiske mus som blir feks brukt på stoff-matte. Problemet ligger i at når du stopper å bevege musa så er du rett og slett uheldig og stopper på et sted som lyset fra dioden treffes en liten ujevnhet. Resultatet er at lyset ikke blir reflektert direkte, men istedet står og vipper på punktet mellom at musa trur den står stille eller flyttes ett hakk til siden/opp. Resultatet er da at musepekeren ufrivilig flytter seg. Gode muser skal kompansere for dette, men det blir et større problem jo mer nøyaktig/høyere oppløsning som musa har. Feks. de optiske fra razer går helt bananas på min gamle blå tøy-matte pga den høye nøyaktigheten. Intellimouse 4 var ikke så påvirket av dette, men igjen så har den litt lavere nøyaktighet. Endret 11. november 2004 av hakrist Lenke til kommentar
Torojenta Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) noen ganger blir musa bedre når jeg kjører adaware men den kjører jeg når musa går saaaaaaaaaakte eller ikke vil gå i det hele tatt Endret 11. november 2004 av Torojenta Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Første gang jeg har hørt om adaware som sinker musen Velkommen til forumet... Er du jente Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har akkuratt samme problemet har selv Func og Intelli 4.0.... Men det skjer bare vis jeg "legger ned" et spill som bruker musen. f.eks. CS eller WC3. Vis jeg ikke rører musen på 10 sec, så spretter den opp i venstre hjørnet når jeg tar på den... Rart Kanskje det er en slags Intelli 4.0 forkjølese, det er forkjølese sesong nå vettu Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 haha mye artig lesning... Ad-Aware som fikser musa, hmmmm. Den var ny Lenke til kommentar
Manx Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Har det samme problemet, har en MS Intelli Mouse Optical ver 1.1, står stille og så plutslig så hopper over deler av skjermen. Har en Metallica flaming skull tøy matte, helt sikkert på grunn av alle farvene som er på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå