Gå til innhold

Mange piratversjoner av win2k3 server i omløp?


erikindre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tilgi min dumhet men har lite erfaring med slikt: (dvs windows...)

 

La oss si at jeg henter den Trial greia ned.

Må en ha Windows fra før, og installere den oppå,

eller er det en FULL Windows-versjon som er begrenset i bruk for 180 dager?

etter 180 dager, hva da?

 

:blush:

Det er et eget OS. Du trenger selvsagt ikke noe windows fra før.

 

Etter 180 dager vil den trolig slutte å fungere.

ah. takk.

Fårprøve å lete etter en crack. (hvis det finnes da) :D

Eller bare installere på nytt? 180 dager er jo lenge da... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva tror dere, skal vedde på at majoriteten av de som kjører 2003 server kjører den trial versjonen fra Microsoft som de har lastet fra sin favoritt FTP :D

 

Vet selv at når jeg gikk på skolen, og vi skulle ha et test miljø privat, fikk vi en 2K advanced server av læreren vår, og det var ikke en med hologram :!: , det var faktisk ikke serial på den en gang, bare å legge rett inn.

 

Men men, vi warez brukere er slemme ulver.

 

Men hadde ikke vi brukt warez utgaver fra MS, Adobe mm, hadde også kompetansen høyst trolig også vært på et lavmål, men det er jo en annen sak, som ikke forsvarer vår kriminelle virksomhet :p

Endret av slimboy
Lenke til kommentar

Men er vel aktiverings greier på den trialen? Funker vel dårlig å reinstallere på nytt etter 180 dager om microsoft nekter aktivere samme serialen på nytt. Regner ikke med at de tillater deg å laste ned en på nytt heller da. Registrerte navnet mitt for å få laste ned download versjonen og fikk serial per epost.

Lenke til kommentar
Men er vel aktiverings greier på den trialen? Funker vel dårlig å reinstallere på nytt etter 180 dager om microsoft nekter aktivere samme serialen på nytt. Regner ikke med at de tillater deg å laste ned en på nytt heller da. Registrerte navnet mitt for å få laste ned download versjonen og fikk serial per epost.

Ein kan registrere samme trial fleire gonger. Eg har brukt samme trial på to ulike maskiner, og skal no formatere den eine. Regner med det går bra då også.

 

Ang. registrering med namn.. Har du ikkje søsken, foreldre og besteforeldre? Trur ikkje bestemora di blir sur om du registrerer ein 2003-trial i hennes navn... Eller kva?

Lenke til kommentar
Blod: En reinstall hver 180'ende dag for et M$ OS er slett ikke værst :!:

Har ikke hatt behov for noen reinstall av 2003 server, den er meget stabil.

At det har vært behov med jevne mellomrom av diverse desktop Os fra Microsoft ser jeg, men 2003 server er noe av det bedre jeg har sett, prøvd og brukt i driftssituasjon.

Faktisk har jeg hatt noe mere krøll med linux servern min, men det kan vel så være at det kommer av at mine Linux kunnskaper ikke er for høye.

Lenke til kommentar

Nja. Ein kan setje opp systemet sånn at det ikkje går så mykje tapt..

F.eks ha to servere i drift, der den eine replikerer den andre..

Når du formaterer den ein, så synkroniserer du dem, og begge to får identisk innhald... Og så gjer du det motsat veg...

 

.. men det krev to maskiner... .. og ei ekstra maskin koster fort like mykje som ein serverlisens...

Lenke til kommentar
180 dager er jo lenge da... 

 

Ikke paa en server ;)

 

MYE som gaar tapt om man skal reinstalere etter 180 dager

Hvis man har en server som det er "så" viktig å ikke reinstallere etter 180 dager mtp å miste ting, så får man heller ta seg råd til å kjøpe oprativsystemet da.

Lenke til kommentar
180 dager er jo lenge da... 

 

Ikke paa en server ;)

 

MYE som gaar tapt om man skal reinstalere etter 180 dager

Hvis man har en server som det er "så" viktig å ikke reinstallere etter 180 dager mtp å miste ting, så får man heller ta seg råd til å kjøpe oprativsystemet da.

Med et moonscape smartcard unngår man jo de 180 dagene : http://www.moonscape.com/teachers_smart_card.html

 

How does Teachers Smart Card© work?

Teachers Smart Card© is quickly installed. Once you have configured your PC in whichever way you require, it provided complete Hard Disk protection, allowing you either to reset with every reboot or whenever you choose. If you want to change your PC's configuration, install new software, update etc., you simply log on as supervisor with a password, and all changes are saved…technology made simple!

Lenke til kommentar
Linux. Ikke gå der. Ikke argumenter at linux er et alternativ til Microsoft. Helt greit å sitte hjemme å dulle med, men når du kommer ut i jobb og skal ha erfaringer med deg, blir det Microsoft på grunn av TCO (Total Cost of Ownership).

Forstår jeg deg rett hvis du mener at MS-produkter blir billigere enn Linux i f.eks en bedrift?

 

Og sist jeg leste test Linux VS MS (var vel Suse server mot w2k3) så knuste vel SUSE'n Windows'en i ytelse, og var et helt klart valg for testpanelet.

 

Selv om du syns linux kun er greit til å "sitte hjemme å dulle med", finnes det nok folk som klarer å utnytte Linux bedre enn W2K3.

Det er flere gode grunner til å bruke både Linux og Windows. Har selv rotet rundt med både SuSE og Windows. Må jo bare si i en kjapp konklusjon at TCO vil bli betydelig lavere på en Windows Server om du har IT personell som er vant til ett Windows system. Å lære seg *nix tar rimelig lang tid, dette er jo noe bedriften evt. må betale for, eller lad Admin lære av å feile (som igjen tar lengre tid). Dessuten må du kjøpe en oppdatering i halvåret fra Novel for å ha systemet helt oppegående. Når microsoft selger ett produk er Service Packs gratis. Til gjengjeld trenger du strengt tatt ikke oppdatere de delene av Linux systemet som krever at du kjøper nytt.

 

Men som påpekt av andre postere og minst 1000 andre steder på forumet har ALLE operativsystem sine fordeler og ulemper. Man skal respektere alle brukere, akkurat som man respekterer naboens politiske standpunk (selv om du stemmer det stikk motsatte).

 

Angående 180 dager:

Som påpekt trenger MS OS en reinstall minst 1 gang i året for å fjerne rusk og rask (om du ikke gjør dette så bør du prøve det), om dette gjelder servere vet jeg ikke, men regner jo med det. Windows XP 64 bit edition var jo 320 dagers prøve... Kan ikke si at det er så veldig ille. Microsoft er generellt sett raus med dagene, men om de går ut, ja da må man begynne å stresse med å plukke ut de lagrede dataene.

Lenke til kommentar

Angående 180 dager:

Som påpekt trenger MS OS en reinstall minst 1 gang i året for å fjerne rusk og rask (om du ikke gjør dette så bør du prøve det), om dette gjelder servere vet jeg ikke, men regner jo med det. Windows XP 64 bit edition var jo 320 dagers prøve... Kan ikke si at det er så veldig ille. Microsoft er generellt sett raus med dagene, men om de går ut, ja da må man begynne å stresse med å plukke ut de lagrede dataene.

Windows 2003 server trenger ikke reinstall en gang i året.

Har riktignok sett oppsett av servere som er fullstendig på trynet og da vil man havne opp med mye rare installasjoner, som trenger å reinstalleres med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
et er flere gode grunner til å bruke både Linux og Windows. Har selv rotet rundt med både SuSE og Windows. Må jo bare si i en kjapp konklusjon at TCO vil bli betydelig lavere på en Windows Server om du har IT personell som er vant til ett Windows system. Å lære seg *nix tar rimelig lang tid, dette er jo noe bedriften evt. må betale for, eller lad Admin lære av å feile (som igjen tar lengre tid). Dessuten må du kjøpe en oppdatering i halvåret fra Novel for å ha systemet helt oppegående. Når microsoft selger ett produk er Service Packs gratis. Til gjengjeld trenger du strengt tatt ikke oppdatere de delene av Linux systemet som krever at du kjøper nytt.

 

Men som påpekt av andre postere og minst 1000 andre steder på forumet har ALLE operativsystem sine fordeler og ulemper. Man skal respektere alle brukere, akkurat som man respekterer naboens politiske standpunk (selv om du stemmer det stikk motsatte).

Du har et godt poeng her. Men jeg ror mye av grunnen til høye TCO ved Linux alternativer kommer av at det ikke tatt hensyn til kompetansen til administratorer. Så vidt jeg vet har i alle fall alle utdannede dataingeniører innen drift i dag en viss kompetanse på *NIX løsninger. Dette betyr ikke at *NIX alternativer er den beste løsningen i alle tilfeller, men i mange tilfeller er faktisk *NIX et like godt, eller bedre alternav enn Windows om bedriften er i besittelse av nødvendig kompetanse. Litt tid må man uansett regne med å bruke på å sette seg inn i nye ting, men så lenge man har en grunnleggende forståelse for det man jobber med tror jeg at bedrifter i mange tilfeller vil komme ut med lavere TCO for *NIX enn mange forstå-seg-på-ere hevder.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...