Hellslayer Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Jeg skal ha meg noen nye deler til pc'en i forbindelse med ett prosjekt vi har i klassen min (går på ikt linja) Budsjettet er på ca 6000kr, og det jeg trenger av deler er: Nytt kabinett. Ny strømforsyning. Ny(e) harddisk(er). Fra før av har jeg 5 disker og nå skal jeg jo ha meg enda en (kanskje to) og til det trenger jeg ett kabinett som støtter dette. Derfor har jeg siklet litt på Cooler Master Stacker og jeg er ganske overbevist om at det er dette kabinettet jeg kommer til å velge. Så til det jeg vil ha litt hjelp med til å velge: PSU og harddisk. Som sagt så har jeg en del harddisker i fra før, og jeg kommer garantert til å kjøpe meg flere hardisker i fremtiden så PSU bør ha en del watt å dele ut til meg. Mulig det er overkill i dag, men jeg har siklet litt på Enermax Coolergiant. Den burde jo holde en god stund, og ut i fra spesifikasjonene så virker den rimlig solid. Så harddisk: Tittet en del på Maxtor DiamondMax 10, hva synes dere om det? Tilsammen så får jeg dette på netshop til 5219kr uten frakt, og jeg må også ha med noen harddisk-rammer til kabinettet slik at jeg får satt inn alle harddiskene mine og det er 250kr stk. Med frakt da så nærmer jeg meg 6000kr. Noe dere synes jeg burde forandre her? Endret 10. november 2004 av Hellslayer Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 CoolerMaster CM Stacker er et kjempevalg. Har det selv og er meget godt fornøyd. Angående den strømforsyningen du linket til, så ville jeg heller ha kjøpt 2stk. billigere psu'er og koblet disse sammen. Stacker har jo støtte for dual psu. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Dobbel psu og resten som du foreslo Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Dobbel psu er jo en mulighet, men da vil jeg blokke for 2x80mm vifter som jeg kan ha i bunnen på kabinettet, og jeg trenger den kjølingen jeg kan få. 6-7 harddisker genererer farlig mye varme. Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med dette kabinettet fra aopen, h700b, maxitower med 400w psu http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4663 Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Hva med dette kabinettet fra aopen, h700b, maxitower med 400w psu http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4663 Lager:Ubekreftet 24.11.2004 Siden det er usikkert om de får inn dette kabinettet i tide, så går jeg for Cooler Master Stacker jeg. Men takk for tipset Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det har ikke like god hardiskkjøling og "bare" 3.5" plasser. Appropos stømforsyninga så kan du nok gå litt ned på waten og masse ned pris. Har du foresten hovedkort som tar 7 hardisker? Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Vet det er overkill egentlig med den psu jeg har sett meg ut hittil, men den kommer i alle fall til å vare i noen år Hk mitt støtter orginalt ikke mer enn 6HD (2 IDE slotter, og 2 S-ATA) og jeg har jo 1 dvd-brenner også, slik at løsningen min ble en S-ATA + IDE-Kontroller. Så jeg har nok plasser til detta ja, og den dagen jeg går tom så får jeg bare kjøpe meg en kontroller til Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hva med en Thermaltake silent purepower 560W koster 1200, bare 40W mindre og er av veldig høy kvalitet. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Vet det er overkill egentlig med den psu jeg har sett meg ut hittil, men den kommer i alle fall til å vare i noen år Hk mitt støtter orginalt ikke mer enn 6HD (2 IDE slotter, og 2 S-ATA) og jeg har jo 1 dvd-brenner også, slik at løsningen min ble en S-ATA + IDE-Kontroller. Så jeg har nok plasser til detta ja, og den dagen jeg går tom så får jeg bare kjøpe meg en kontroller til Den Enermaxen du har sett er på et meget godt valg. Du kan godt gå ned et hakk også, sparer da en god del hundrelapper. Jeg har en server som har 11 disker og en P4 2.5 GHz. Denne har en Enermax 350 Watt som kan levere mye strøm på 12 Volten. Hvis du skal ha en fremtidsrettet PSU som takler det meste, anbefaler jeg altså en Enermax Coolergiant, Antec Neopower (fikk en 480 Watter idag) eller den nye OCZ 600 Watteren som kommer snart til Norge. Enermaxen skal være meget stillegående. Neopoweren er også veldig rolig med sin 120 mm vifte. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Hva med en Thermaltake silent purepower 560W koster 1200, bare 40W mindre og er av veldig høy kvalitet. Det var faktisk den jeg hadde tenkt til å kjøpe, men problemet er at det er ingen nettbutikker som får den inn før vi skal bestille varene. durabit: Skal se nærmere på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå