Gå til innhold

Vifte på skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er en vifte der fra før. Ta den av! Skal viften kun ta lufta inn i kjøleribba på grafikkprosesoren eller skal den monteres slik at den blåser på hele kortet siden du nevner 120mm?

Hvis det første. Lag en slags trakt spesielt hvis du bruker en vifte som er større en 60mm. Skal du ha en vifte som blåser over hele kortet kan du feste den mellom grafikkortet og lyd, nettverk, kontrollerkort eller hva du skulle ha i PCI sporene.

Har du et bilde av skjermkortet og hva annet som er i maskina?

Her har jeg en løsning! Tar forbehold om skrivefeil! Siden er under konstruksjon og inneholder mange feil som jeg er klar over! Er ikke så flink med .HTML

Når jeg hadde det Matrox kortet i sjefsmaskine var det en 60mm avlagt prossesor vifte som var bunnet fast med hyssing oppå kjøleribba :D

Lenke til kommentar

jeg satte inn en 60mm (tror jeg) i kassa mi for en tid tilbake da skjermkortkjøleren ble for varm, (passiv) hadde bytta kjølepasta og glemt å klokke ned treskeverket til det fikk gått seg til nemlig...

det jeg gjorde var bare å bruke 4 q-tips som bein, sånn at den ble stående vannrett med skjermkortet og ganske nærme også. og så sto den støtt og det var 0 vibrasjoner :) ikke at det hadde vært hørbart da med vifta på 5500rpm :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...